fallback

Новите опити на Alibaba да се справи с фалшификатите

Компанията прилага нова схема, с която насърчава популяризирането на китайски марки

11:52 | 25.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Критикуваният и дори съден от луксозната марка Gucci и други за това, че улеснява търговията с фалшиви стоки, китайският гигант в електронната търговия Alibaba Group Holding тихо прилага схема за справяне с търговията с фалшификати, пише Ройтерс.

В крайбрежния град Путиен, провинция Фудзиен, Alibaba работи със 17 производители на обувки, а основната ѝ цел е да утвърди местните производители като онлайн брандове, съживявайки спадащата промишленост и давайки алтернативен източник на препитание за местното население.

Критиците твърдят, че планът не е добър и вместо това Alibaba трябва да се фокусира върху справяне с проблемите на своите онлайн пазари, премахвайки всички фалшиви стоки.

Но планът „Направено в Китай“ говори за това, което мнозина посочват като една от причините защо има само малък прогрес в битката с продажбата на фалшификати в Китай – липсата на атрактивни алтернативи на стоките, които нарушават „правата на интелектуалната собственост“.

Старши директорът на Alibaba по интернет сигурността Ни Лян твърди, че схемата е ключов елемент от инициативите, свързани с борбата с фалшификатите, през тази година. Alibaba Group планира да я разшири и да включи в нея битовата електроника, играчките, чантите и други индустрии. Тя се надява, че чрез изграждането на местни марки малките производители ще се откажат от фалшификатите и ще се насочат към законния бизнес.

Путиен е епицентърът на бизнеса с висококачествени фалшиви маратонки в Китай – продукт, на обувната промишленост, в която работи една десета от всичките 3 млн. жители на града. Там се произвеждат копия на Nike, Adidas, New Balance и други добре известни марки, но те се продават на значително по-ниска цена от оригиналите.

Местните власти са взели мерки срещу фалшификаторите, арестувайки 156 души и конфискувайки около 2 млн. чифта фалшиви обувки през 2014 г., твърди директорът на Агенцията за електронна търговия в Путиен У Хайдуан. Той отказва да разкрие какъв е общият размер на индустрията.

Същевременно Alibaba обучава производителите на обувки как да работят онлайн, като им помага за контрола по качеството и маркетинга, както и за промоционалните продажби. В рамките на тридневна кампания марките са продали над 4 млн. чифта, или по два чифта на всеки три секунди. Продажбите възлизат на 480 млн. юана (77,5 млн. долара), посочва говорителят на Alibaba Кристал Лиу.

Маратонките са само началото.

„Получихме повече от 60 заявки от други индустрии“, твърди Джеф Джан, ръководител на онлайн пазарите на Alibaba на вътрешния ѝ пазар, сред които се нареждат сайтовете за пазаруване Taobao и Tmall.

За мнозина Alibaba е надеждата, че може да се помогне за насърчаване на местната индустрия на фона на нарастващите разходи и свиването на поръчките отвъд океана.

„Всички те търсят модел, който да им помогне да подобрят местното производството“, коментира Джан.

Бумът на продажбите е едно, но изграждането на успешна марка е съвсем друго, твърди Шон Рейн, управляващ директор на маркетинговата фирма CMR China.

“Малко вероятно е да стане успешно, защото не е лесно да изградиш бранд от нищото“, допълва той. „Ключът за Alibaba е да покаже, че се опитва да се справи с фалшификатите“.

Alibaba отстрани 12 млн. продукта от платформите си миналата година след като редица марки подадоха жалби, че става дума за фалшификати, твърди Ни. Той защитава процедурите по премахване на продуктите, които са остро критикувани като твърди тромави. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:43 | 14.09.22 г.
fallback