Умните часовници вече от няколко години се подвизават на пазара, но продажбите им все още не са чак толкова високи. Това може да се промени след като Apple започна доставките на своя Apple Watch – продукт, който някои анализатори посочват като следващото „голямо нещо“ на пазара, каквото беше iPad някога, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Мнозина обаче смятат, че потребителите все още не са готови да започнат да използват по-малки екрани или да купуват нови устройства, които до голяма степен дублират функциите на техните смартфони.
Даниел Мат, анализатор на консултантската фирма Canalys, посочва, че умните часовници ще станат хит сред потребителите. Кевин Макъла, основател на лондонската консултантска компания Plan Strategic, пък не е убеден в същото.
Apple и други производители на умни часовници са изправени пред голямо предизвикателство – как да рекламират нещо, което по своето същество представлява малък компютър за китката. Щом веднъж успеят, умният часовник ще бъде по-незаменим от таблета.
Потребителите, разбира се, вече носят постоянно със себе си друго голямо постижение на технологиите – смартфона. Много анализатори обаче оспорват твърдението, че хората ще се нуждаят от още един екран, който да навлезе в животите им.
И все пак има реални предимства от това. Умният часовник ще рационализира простите задачи на телефона чрез възможно най-кратко взаимодействие с устройството. Той не може да прави всичко, но може да направи част от информацията по-лесно достъпна.
Всичко на китката
Плащането на продуктите в магазина може да се случва само чрез „китката“. Влизането на концерти може да се случва по същия начин, без да са необходими хартиени билети. Спортните резултати, дневните графици и информацията за времето могат да бъдат само на поглед разстояние. Потребителите ще оценят новите възможности – да изпълняват различни задачи много по-бързо чрез умните си часовници, отколкото през телефоните си. Този тип устройства спестяват на хората време. Това напомня много на начина, по който смартфоните са сравнявани с персоналните компютри – те имат по-малко възможности, но са по-удобни.
Тези удобства идват на цената на адаптирането към нов потребителски интерфейс. Умните часовници не са по-сложен интерфейс от таблетите или смартфоните. Просто не са съвсем познати на потребителите. В сравнение с тези на съществуващите платформи за умни часовници, интерфейсът на Apple Watch представлява ключова иновация в дизайна, която ще донесе успеха им на масовия пазар.
Потребителите ще се запознаят с тази платформа, а тя ще стане по-зряла с времето. Без съмнение Apple Watch ще продаде достатъчно бройки през първите няколко години, а тази категория продукти ще засенчи таблетите, както по отношение на финансовия успех, така и като продукт, който хората виждат като необходимост.
С теб
Умните часовници предоставят повече уникални възможности за използване и преживяване от таблетите. Много собственици на таблети ги използват само в моментите, в които си почиват. Умният часовник е с потребителя почти през цялото време. Освен това хората купуват все по-големи смартфони, така че купуването на таблет е все по-трудно за оправдаване. В действителност пазарът на таблети в момента е в застой.
Като моден аксесоар и символ на статус умните часовници могат да бъдат предлагани в повече ценови класове и пазарни сегменти от таблетите и смартфоните. При умните часовници има по-ясна диференциация между продуктите. Всичко това предоставя на потребителите по-голям избор.