fallback

Процедурата на ЕК срещу Google поставя фокус върху спада в онлайн пазаруването

Част от търговците в интернет твърдят, че приходите им са засегнати от промените в алгоритъма на търсене на Google

10:11 | 18.04.15 г. 8

Най-голямата антитръстова сделка за последното десетилетие се фокусира върху сравняването на сайтове за пазаруване като Nextag, BizRate и LeGuide, които са засегнати от развитието на новите начини за намиране на стоки и услуги онлайн, пише Wall Street Journal.

В зависимо от това кого питате тяхната смърт се дължи на някои нелегални, антиконкурентни ходове на Google или на технология на Amazon и други компании за електронна търговия. Това чие мнение натежава ще помогне за вземането на решение дали Google трябва да плати милиарди долари под формата на глоби и да направи потенциално опасни за нея промени в своята машина за пари – търсенето и рекламирането.

"Залогът е голям за Google и за потребителите“, твърди Тод Мурта, директор на Nextag, който ръководи правния ѝ отдел от края на 2007 г.

Европейската комисия отправи официални обвинения срещу Google тази седмица, посочвайки, че фирмата злоупотребява с господстващо положение на пазара на търсачките, за да даде на своята услуга за пазаруване предимство спрямо конкурентите.

Регулаторът не посочва имена на компании, но играчи като Nextag, Twenga и Visual Meta се оплакаха на комисията от Google.

От своя страна компанията отрича да е нарушила антитръстовите правила. В сряда тя заяви, че онлайн пазаруването е свързано със силна конкуренция в лицето на компании като Amazon и eBay.

Amazon и eBay могат да бъдат разглеждани като търговци на дребно, тъй като притежават онлайн пазари, където потребителите могат да купуват стоки от различни доставчици.

За разлика от тях сайтовете за сравняване на оферти за пазаруване показват списъци с продукти от различни търговци или магазини и вземат хонорари за препращане към тях, когато купувачите кликат върху предложенията.

"Google се опитва да разшири пазара за шопинг, така че да не изглежда толкова доминираща“, твърди Гари Редбек, антитръстов адвокат, който представлява Nextag и който е дългогодишен критик на Google.

Част от компаниите сравняващи оферти за пазаруване, които Google цитира във вторник, посочвайки ги за конкуренти, не се справят добре. Le Guide има големи спадове в онлайн трафика и в приходите, за които обвинява Google.

За разлика от традиционните текстови линкове, този тип реклами са подобни на списъците, които могат да бъдат открити на сайтове като Amazon.com. Те включват снимки на продукта, цени, ревюта и рейтинг. Търговците се надяват имената им да се появят в тези обяви, които Google представи през 2012 г. в САЩ и през 2013 г. в Европа.

Конкурентните сайтове твърдят, че това представяне на собствените предложения на Google в резултатите от търсенето привлича вниманието на купувачите, така че те не кликват върху свободните органични линкове, които водят до други сайтове за пазаруване.

Те твърдят също, че Google продължава да променя своя алгоритъм на търсене, за да измести надолу в списъците линковете към техните сайтове, което води до по-малко приходи за самите компании.

LeGuide твърди, че промяна в алгоритъма на Google през октомври е довела до 26% спад в приходите ѝ за четвъртото тримесечие. В резултат от тези проблеми LeGuide затвори своя офис в Мюнхен, твърдят от компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:18 | 14.09.22 г.
fallback