В началото на 2013 г. Кевин Линч приема предложение за работа от Apple. Странното нещо в офертата: не му е казано какво точно ще прави той. Толкова силно пазена е тайната на Apple, че всичко, което Линч знае, е титлата му - вицепрезидент по технологиите, и че ще работи върху нещо напълно ново.
Доста странно е дори, че Apple му предлага работа. През осемте си години в Adobe, за последно като главен технологичен директор, той стана известен като единственият човек, достатъчно глупав, за да контрира публично Стив Джобс за липсата на поддръжка на Flash видео в iPhone. Когато Линч обяви промяната в професионален аспект, реакцията е светкавична: Те искат този човек? Блогърът по темите за Apple Джон Грубер нарича Линч „пълна боза, лошо попадение за калифорнийците", пише в свой анализ Wired.
Линч трябва да се доказва и очевидно има доста задачи. Когато той се появява на първия си работен ден на ул. Infinite Loop 1, той е бил инструктиран да прескочи обичайните процедури за новите служители. Неговият шеф по онова време, хардуерният цар Боб Мансфилд, му казва да иде директно до дизайнерско студио и да се захваща за работа.
Веднага след като влиза в студиото, той разбира, че проектът, за който е бил нает на работа, вече е пред т. нар. дедлайн. В действителност той дори изостава от графика. След два дни е планиран и преглед на проекта, така че е по-добре Линч да побърза с работата.
Няма налични работещи прототипи, няма и софтуер. Става дума само за експерименти – екипът на Ipod е създал устройство с кликване на колело и много идеи. Очакванията обаче са ясни: старши вицепрезидентът на Apple по дизайна Джони Айв ги е натоварил със задачата да създадат революционно устройство, което може да се носи на китката.
При това не става дума нито за надменност, нито за напълно оправдано очакване. Или и за двете. В крайна сметка през последните 15 години Apple преобърна представите ни за три основни категории на потребителска електроника, а впоследствие се превърна в най-ценната компания на земята. Преди iPod имаше MP3 плейъри, но Apple направи така, че потребителите да искат само едното. iPhone трансформира смартфона от бизнес устройство в поп култура. iPad вкара таблетите от периферията в основата, като направи безсмислена работата на Nokia и Microsoft през последните години. За четвъртия си акт Apple избра часовника. Това е трябвало да бъде следващата стъпка в династията – първата без ръководството на Стив Джобс. Очакванията са невероятно високи, часовникът е трябвало да бъде, според разговорния език на компанията, безумно велик.