Мобилните игри са нещо като Лу Бега в технологичната индустрия.
Със сигурност „Mambo No. 5" беше световен хит когато излезе, но след това Baha Men издадоха песента „Who Let The Dogs Out” и по-голяма част от слушателите забравиха за Анджела, Памела, Сандра и Рита. Някогашните хитове обаче са се превърнали в задължителна част от плейлистите на днешните сватби.
През годините сме виждали същото и в света на игрите - множество хитови заглавия бързо биват заменяни от следващите, а Rovio е най-пресният пример за това, пише Wired.
В четвъртък компанията обяви, че ще съкрати 130 работни места, или 16% от работната си сила. Това подсказва, че финландската компания взема мерки, след като хитовата ѝ игра „Angry Birds” бива изместена от нови, по-свежи предложения като „Candy Crush”и „Clash of Clans”.
В изявлението, с което обяви новината, главният изпълнителен директор на Rovio Майкъл Хед посочва, че екипът на компанията е изграждан „на базата на предположенията за по-бързо развитие от реализираното“.
Тези новини не би трябвало да изненадват онези, които следят резултатите на индустрията на игрите за мобилни устройства през последните няколко години. Преди Rovio в същото положение беше Zynga, която направи бум с играта „FarmVille”, докато не се появи “Angry Birds”.
Zynga вече има 3хил. служители и е публично търгувана компания. Тя направи няколко придобивания с обща стойност 180 млн. долара. В портфолиото ѝ влязоха игри като „Draw Something”, чийто успех отмина изключително бързо. Ето защо Zynga беше принудена да съкрати 520 служители, или около 18% от персонала си, както и да затвори офисите си в Ню Йорк, Лос Анджелис и Далас.
Притеснена да не попадне в същия капан, Rovio се опитва да подходи различно към игралната индустрия. Тя пусна серия играчки и дори създаде увеселителни паркове по целия свят. Въпреки това финландската компания допусна една голяма грешка – повярва, че тематичните паркове на „Angry Birds” ще останат популярни, дори и играта да бъде изместена от други заглавия. Ако нещо лесно достъпно като мобилната игра не задържи интереса, то цял тематичен парк ще го направи още по-трудно.
Днес Rovio, подобно на Zynga преди време, е принудена да прави съкращения. Разбира се, това не означава, че историята на Rovio приключва. Zynga все още е на пазара.
По-важното е компаниите за игри да се научат да не надценяват своите възможности, допълва Wired. Според изданието въпреки че виждат случващото се с редица други компании преди тях, мнозина играчи на пазара не си вземат поука от това, че хитовите заглавия имат временен успех.