Базовият Tesla Model S се предлага в Щатите за около 70 000 долара, а по-високото ниво на оборудване струва 80 000 долара, което е всичко друго, но не и евтино. Илон Мъск се оправдава с първоначалната си стратегия, според която компанията му е трябвало да пробие на пазара със суперлуксозни автомобили, след което да започне да продава по-достъпни модели. Първата кола на Tesla бе първото поколение на Roadster, което излезе през 2008 г. на цена от 98 000 долара и предлагаше на клиентите максимален пробег от 245 мили (395 км).
GM лансираха своя Chevrolet Volt през 2011 г. с цена от 41 000 долара. До миналата година обаче неочакваният успех на Tesla предизвика сериозни притеснения по високите етажи на концерна от Детройт. Тогавашният шеф на GM Дан Акерсън коментира Tesla като заплаха и назначи специален екип в рамките на компанията си, който да се занимава единствено с наблюдение на конкурентния производител. През 2012 г. Акерсън дори бе чут да убеждава служителите и управителния съвет на General Motors, че концернът се доближава до разработката на електромобил с 200 мили максимален пробег.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 10 години Горивата на растителна основа изглежда нямат потенциала да бъдат решение за енергията за транспорт на бъдещето. Може би имат някакво приложение в изолирани и специфични локации (висок добив *** култури от които се произвеждат), но за глобално приложение явно ще се чака др. решение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години чувал съм, че в Бразилия на повечето бензиностанции нямало бензин, а само алтернативни горива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Разработката и производство на техника за сондаж и добив на петрол, рафинерии, транспорт на суровия петрол и готовите горива (от танкери до цистерни-бензиновози), консумативи и резервни части за ДВГ, много производства и сектори ще бъдат засегнати, което наистина прави мн. интересно и необходимо, едно по-задълбочено изследване. Обаче има и още един аспект, който ми хрумва на прима-виста : цената на петрола ще падне чувствително, заради намаленото търсене, което ще се отрази на крайната цена на мн. стоки и услуги (които са във връзка с петрола като суровина и ценообразуващ фактор за транспорта), тогава става тежко за всеки, които е взел кредит за производство или инвестиция в технология, която не е отчела този технологичен сценарии/завой и тези субекти ще се окажат с инвестиции в неизползваеми технологии и/или нереализируема готова продукция, което ще се превърне във фалити, лоши кредити и сериозен проблем за банките и системата като цяло. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Като цяло производството на автомобили няма да падне, бензиностанциите ще монтират по няколко щепсела в бензиноколонките, но производството на ел енергия с всички последствия би трябвало да се увеличи. Последното което четох е че трябва да се монтират панели на бензиностанциите. Но като цяло си прав, ако тези идеи се реализират ще има сътресения на пазара. А за индуктивното зареждане, просто няма коментар, дори и да има технология, а то вече я има/, за захранване чрез индукция , то тя би била много по лесно приложима в домашни/ стационарни/ условия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Аз си представям точно подобно развитие, но не в краткосрочен план, а поне след 10-ина години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ако това се случи и продажбите на електромобили се увеличат наистина толкова много представяш ли си какви икономически сътресения ще предизвика това. Първо - производството но традиционни автомобили ще намалее драстично. В сектора ще има много уволнения. Цената на петрола ще падне драматично и ще бъдат затворени част от бензиностанциите. Производството на електродвигатели и батерии се поддава много повече на автоматизация от производството на двигатели с вътрешно горене - безработните от автомобилния бизнес ще си останат безработни. Оттук нататък можем само да предполагаме какво ще последва, но във всички случаи ще е нещо много екологично. Като например намаляване популацията на човеците, които са се доказали като вреден биологичен вид. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Да, това също би било вариант. Иначе - интересна статия и актуална тема, поздравления! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Или вместо това да се електрифицират постепенно пътищата с индукционно зареждане, което би било много по-ниска цена отколкото батериите за висчки коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Анализатори смятат, че ако двете американски компании успеят да разрешат сложното уравнение, продажбите на електромобили в Щатите могат да скочат рязко 15-20 пъти. И на 4 страница в материала има интересни пасажи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Скъпите батерии правят електрическия автомобил безперспективен и лишен от смисъл.Трябват или нови батерии с поне 2 пъти по-дълъг живот и на половин цена от сегашните или да се използват блокове от суперкондензатори вместо батерии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар