Рекламното пространство във Facebook става все по-оскъдно и по-скъпо. Малките и средните предприятия все по-често не могат да си позволят лукса да пускат обяви във Facebook, а много от тях смятат, че рекламата в социалната мрежа така или иначе не си струва, пише в свой анализ The Wall Street Journal.
Когато през миналия месец Facebook представи своите най-нови тримесечни данни, стана ясно, че дисплейната реклама е средно със 123% по-скъпа в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Рекламните импресии, т.е. броят на рекламите, които са били видени на страниците на Facebook, намаляват с 25 на сто, докато приходите от продажби на реклами нарастват с около 67% до 2,68 млрд. долара, заявиха от компанията.
Facebook обяснява, че рекламодателите постигат добри резултати с рекламите си. „Цената на една реклама е обвързана със стойността, която се получава като резултат от нея", казва Дейв Уенър, главен финансов директор на Facebook. „Ние продължаваме да работим, за да подобрим това рекламно пространство и да ангажираме по-добре публиката".
Някои собственици на малки предприятия обаче виждат това развитие по по-малко позитивен начин. Скокът на цените е "добре за данните за продажбите на Facebook, но недостъпен за малкия бизнес с ограничен бюджет за реклама", казва Нейтън Латка, главен изпълнителен директор на Heyo.com. Неговата компания предлага приложения, с които други компании могат да създават обяви за Facebook.
За някои може наистина да е вярно, че рекламите във Facebook са станали по-ценни, но много малки и средни предприятия са в неизгодно положение, тъй като те нямат нито финансови, нито човешки ресурси, за да развиват успешна социална медийна кампания, а впоследствие и да се грижат за нея и да я подобряват.
През 2010 г. предприемачът Том Бурожи започва да купува рекламно пространство в най-десния край на страницата на Facebook, за да насърчи продажбите на своите слушалки iHeadBones. През 2012 г. той е харчил по 50 долара на месец за рекламите. Той експериментира с различни текстове и подбира онези от тях, които са доставили най-много кликвания.
Той поръчал рекламите да се появяват на страниците на Facebook на хората, които са посочили, че с удоволствие правят джогинг и пешеходен туризъм - целева група, която е също толкова привлекателна за производители на спортни стоки, както и за производителите на портативни джаджи. През 2013 г. "цената на клик" на рекламите му се е увеличила четири пъти до два долара, показват сметките му. Обемът на рекламните импресии, кликвания и продажби от Facebook потребители обаче спада с 60, 50 и съответно 75 на сто, казва той.
През септември миналата година той пуска последната си реклама за Facebook. Въпреки това той продължава да рекламира в Google, за чиито услуги той плаща 325 долара на месец. "Потребителите, които идват от Google, генерират значително повече приходи", казва той.