fallback

Twitter заложи много на Мондиала и спечели

Главният изпълнителен директор Дик Костоло търси начини да осребри онези потребители, които четат Twitter, без да влизат с регистрации

15:28 | 30.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Селфита на полуголи футболисти, групова снимка на германския отбор с канцлера Ангела Меркел и президента Йоаким Гаук. И резултати на живо. Който искаше да е информиран навреме за случващото се покрай Световното първенство по футбол в Бразилия, трябваше просто да влиза редовно в Twitter. За интернет услугата часовете от Мондиала бяха равни на истинско злато, защото по време на турнира бяха изпратени рекордни количества туитове.

Всичко това се отрази на резултатите за второто тримесечие. Базираната в Сан Франциско компания убеди пазарите с доклада си, оставяйки очакванията на Wall Street далеч зад себе си. Приходите скачат с цели 124% до 312 млн. долара, броят на месечно активните потребители нараства с 24 на сто на годишна база до 271 млн., а ръстът спрямо предишното тримесечие е от 6%. 

И все пак защо акциите скочиха с цели 35%, пита реторично Wall Street Journal? През миналата седмица гигантът Facebook отчете 1,3 млрд. потребители, добавяйки през последните три месеца 42 млн. нови абонати. А Twitter добавя само 16 млн. нови абонати към тези, отчетени три месеца по-рано.

Въпреки това обаче коментарите и реакциите са положителни. „Изненада! Twitter е имал прекрасно тримесечие. Наистина – никой не очакваше това“, казва Дебра Ахо Уилямсън, анализатор в eMarketer, цитирана от USA Today.

„Заложихме много на Световното първенство и спечелихме“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Дик Костоло. Компанията предложи редица специализирани услуги, които привлякоха футболните фенове – съобщения за голове в реално време, бързи съобщения за екраните на смартфоните, заедно с пълен списък на мачовете и началните им часове. И концернът получи наградата си за упорита работа – никога не е имало повече туитове, отколкото по време на първенството. Общо 672 милиона туитове е имало от първия съдийски сигнал до церемонията по връчването на трофея - повече, отколкото в рамките на всяко друго събитие.

Само по време на мача между Германия и Бразилия е имало 4,4 милиарда Tweet импресии на страници, свързани с Twitter, отбеляза изпълнителният директор по време на разговора с анализаторите. Толкова пъти изпратените текстови съобщения са били видени от хората, които са влезли в услугата. Освен това според Костоло туитове са били видени 2 млрд. пъти по други сайтове, които не принадлежат към Twitter. Например, под формата на кратки новини в уебсайтове, или туитове по екрана по телевизията. „Така става дума за почти 6,5 млрд. импресии за един мач, което подчертава продължаващото разширяване на нашия глобален обхват и въздействие“, хвали се Костоло.

Следователно действителното разпростиране е два до три пъти по-голямо от отчетения брой потребители на Twitter, твърди главният изпълнителен директор. Той е под натиск, защото компанията не успява да смали изоставането си от Facebook. Ако неговата гледна точка е вярна обаче, то компанията е достигнала до близо 800 милиона потребители, и по този начин има почти същото влияние, което има и Facebook.  

„Ако се сметне комбинацията от месечни активни потребители и уникални посетители, то размерът на нашата аудитория е два до три пъти над нашата месечно активна потребителска база, което според нас ни нарежда сред десетте най-големи дигитално свързани публики в света“, заяви Костоло. Но със сигурност компанията едва ли ще може да продаде тези „невидими“ потребители. Реклама се продава засега само на „истинските“ 271 млн. потребители на Twitter.

Но Костоло е сигурен, че може да реши този проблем. Безименните „гратисчии“ (онези потребители, които четат Twitter, без да са регистирани) според него представляват огромен потенциал. Анализаторът Нейт Елиът от Forrester Research обаче е на друго мнение. „Те просто трябва да продължат да растат“, казва лаконично той. Независимо дали има Световно първенство, или не. Защото по думите му браншът е жесток: „При социалните медии е важно да имаш зрители. Ако нямаш, значи нямаш и бизнес“. 

При всички случаи обаче подобни събития ще се отразяват решително на бъдещето на Twitter.

„Ние оставаме фокусирани над това да повишаваме ръста на потребителите и ангажимента им“, заяви Костоло. „С нови продукти, като тези от Мондиала, ще увеличим потребителската база и атрактивността си“.

През първото тримесечие резултатите бяха насърчени от събития като връчването на Оскарите, Грами и Олимпиадата. Пикът на Световното първенство обаче беше на 12-и юли, така че то ще има отражения и през третото тримесечие. По време на финала феновете са изпратили средно по 618 725 туита на минута. 

Приходите от реклами скачат със 129 на сто за тримесечието до 277 млн. долара. „Огромна част от тях са от мобилния сегмент“, поясни Костоло, или цели 81 на сто. Това са данни, които биха зарадвали Google и Facebook. Facebook почти се доближава до тях с дял от 62 на сто от рекламните приходи, идващи от мобилни устройства. Google обаче изостава значително от тренда. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:05 | 09.09.22 г.
fallback