fallback

Софтуерни компании трескаво обмислят нови игрални платформи

Пазарът се адаптира към новата вълна от устройства, които трябва да задържат по-дълго вниманието на геймърите

15:01 | 23.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Технологичното общество по света се вълнува при излизането на всеки нов продукт на пазара. В последните месеци обаче, то очаква нещо по-различно от последния смартфон, лаптоп или таблет. Става въпрос за устройства, които можеш да носиш като част от облеклото. Но кой ще успее да извлече най-голяма полза от мултимедийни очила, или тези, които могат да създадат виртуална реалност, или пък умните часовници и гривни? Bloomberg се обзалага, че най-заинтересовани са компаниите, разработващи електронни игри. Оценяваната на 93 млн. долара гейминг индустрия обръща внимание на новата вълна от технологични джаджи. Докато масовият потребител се концентрира в битката на Microsoft, Sony и Nintendo при конзолите, програмистите се опитват да създадат игри, които ще бъдат съвместими с новото поколение устройства. “Новият хардуер изисква нов дизайн и нови технологии на софтуерно ниво. Игрите за мобилни устройства са изправени пред нова ера,” сигурен е изпълнителният директор на софтуерната компания Mind Pirate. Вълната от нови джаджи принуждава индустрията да измисля нови софтуерни платформи или да адаптира старите за работа на нещо, което няма сензорен дисплей и няколко контролера. Разработчиците са нетърпеливи да произвеждат заглавия, които могат да се играят както на конзоли, таблети и смартфони, така и на часовници, очила и тн. Въпреки това, експерти смятат, че ще трябва да мине известно време, преди потребителите да свикнат с новото усещане. Mind Pirate например наскоро представи безплатната игра Global Food Fight, която има за цел да промотира Callisto. Това е софтуерна платформа, която позволява да играете една игра на различни устройства. С нейна помощ можете да започнете някое ниво на вашия мултимедиен часовник, а като се приберете вкъщи да продължите от същото място на по-удобния и голям таблет. Ако пък имате Google Glass очила, ще можете да извършвате различни действия в игри като Global Food Fight. Хубавото е, че ако имате приятел с iPhone, ще можете да играете един срещу друг и да се замеряте с храна. Стъпка в неизвестното прави и Sony, които наскоро представиха техните очила за виртуална реалност – Oculus Rift. Прототипът на устройството, който японците наричат Project Morpheus, бе демонстриран на специално събитие. Официални лица от компанията казват, че очилата, които прожектират висококачествени HD изображения пред очите ви, могат да работят с контролера Sony Move и поддържат мултиплейър. От компанията се надяват да привлекат интереса на разработчици. Засега не е ясно кога устройството ще излезе на пазара, нито каква ще бъде неговата крайна цена. Знае се само, че то ще работи със специална камера, чиято цена е 90 долара.Предизвикателството пред всички нови устройства се изразява в това да предложат завладяващо усещане при игра на най-лоялните фенове, които въобще не се интересуват дали компанияjа е инвестирала 10 000 или 10 милиона долара в разработката на играта. “Как да се свържеш с правилната аудитория? Това е главният въпрос, който всеки в индустрията си задава преди началото на нов проект,” казва Дейвид Хелгасън, изпълнителен директор на Unity Technologies, която предлага платформа за видео игри, която може да се използва от разработчиците на игри както за конзоли, така и за мобилни устройства, сред които и Google Glass. Докато гъвкавите платформи на Mind Pirate и Unity Technologies утъпкат пътя пред по-малките софтуерни компании, които също искат парче от тортата, иновациите и разпознаването сред клиентите остават изключително важни, смята Крис Ърли, вицепрезидент на дигиталното съдържание в Ubisoft Entertainment. С последната си версия на играта “Assasin's Creed”, Ubisoft представи мобилно придложение, което позволява на геймърите да изпращат кораби на търговски мисии и да печелят пари, като действията им ще се запазват и в геймплея на стандартната игра на домашната конзола. “Това удължава часовете игра, които хората могат да си позволят в ежедневието,” казва Ърли в интервю за Bloomberg. “Когато и където и да се намирате, ние искаме да ви осигурим възможността да играете на любимата си игра.” Unity Technologies решават проблема с обвързаността на хората с игрите по друг начин. Наскоро компанията се съгласи да купи Applifier – един от най-големите и най-успешните доставчици на мобилни услуги за игри в света. Applifier позволява на геймърите да записват и публикуват информация за развитието на играта си в социалните мрежи. “Вече не е достатъчно да създадеш страхотна игра. Трябва също така да впечатлиш и задържиш вниманието на истинските фенове,” коментира Юси Лаконен, изпълнителен директор на Applifier. Истерията около новите мобилни платформи съвпада с подновения интерес към конзолите, породен от появата на Playstation 4 и Xbox One в началото на годината. През миналия месец са били продадени повече от 500 000 конзоли само в Америка, съобщават анализатори от Вашингтон. Ранният успех на двете устройства предполага, че мобилните геймъри ще пренасочат финансите си към конзоли, смята Тони Уибъл, анализатор от Филаделфия. Информацията се потвърждава и от финансовите доглади на King Digital Entertainment, създателите на играта за мобилни устройства Candy Crush. От компанията съобщиха, че в последните три месеца на миналата година броят на месечните активни играчи е намалял с 800 000 до 12.2 милиона. Уибъл е провел анкета сред 500 играчи, откривайки, че спрямо миналата година 73% от тях прекарват по-малко време, играейки игри на мобилни устройства, които имат платен компонент. “Ако това е валидно и в голям мащаб, загубата на геймъри ще се отрази пагубно и на приходите,” допълва Уибъл.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:23 | 08.09.22 г.
fallback