fallback

Как да извлечем максимума от LinkedIn

22 съвета как да оптимизираме профила си в професионалната социална мрежа

17:32 | 16.03.14 г. 2

LinkedIn е професионална социална мрежа, която има за цел да осигурява контакт между ръководните постове в дадена компания и служителите от по-долните нива на йерархията, както и между колеги в различни сфери. Възможността за обмен на служебен опит доведе и до широкото експлоатиране на друга функция на LinkedIn - подсредничеството в търсене на ново работно място. Електронното издание на Forbes синтезира в нов материал 22 ценни съвета как да се държим в LinkedIn, за да извлечем максимума от социалната мрежа и да оставим правилното впечатление у бъдещите си работодатели и колеги. 1. Бъдете потайни. Постоянното обновяване на вашия профил може да подразни свързаните с вас контакти, които получават известие за всяка промяна. Ако искате да промените нещо, отидете в панела с настройките и изключете получаването на известия от контактите си. След като приключите просто ги пуснете пак. 2. Приспособявайте се. Включвайте се в групи, които ще ви позволят да се свържете с хора, които са важни за вас, но не са част от контактите ви. Участието в подобни групи ще ви позволи да се свържете с тях и да ги поканите в собствената си мрежа. За да го направите, не е нужно да ъпгрейдвате до LinkedIn Premium. 3. Бъдете многословни. Използвайте петте най-силни свои черти, с които искате хората да ви свързват, и ги използвайте многократно. Ако най-доброто ви качество е управлението на проекти например, опишете уменията си в своя профил, както и под някои от своите бивши занимания. Това ще помогне на правилната аудитория да достигне до вас. 4. Бъдете неблагодарни. Помолете контактите си да одобрят само най-добрите ви умения. Ако те са оценени най-високо, това със сигурност ще повлияе на тези, които преглеждат профила ви. Чувствайте се уверени да изтриете или отхвърлите мненията на ваши контакти, които не кореспондират с начина, по който искате да бъдете запомнени. 5. Бъдете откровени. Давайте препоръки само на тези от вашите контакти, които наистина ви вдъхновяват. Когато препоръчвате други хора, тяхната репутация се превръща в продължение на вашите ценности. 6. Бъдете мързеливи. Използвайте многократно за различни цели съдържанието, с което разпологате. Това засилва посланието, което искате да отправите, и създава цялостен облик на профила ви. За целта можете да конвертирате публикации от личния си блог и да ги публикувате отново, този път в LinkedIn. 7. Бъдете лакоми. Не спазвайте класическата формула да създавате по едно поле за добит опит за всяка позиция, на която сте работили. Използвайте възможността, за да изтъкнете постиженията си, създавайки по няколко полета за всяка длъжност. Няма проблем, че някои от времевите периоди се припокриват. 8. Групов играч. Не ограничавайте броя на групите, в които участвате. Присъединявайте се към такива, които по някакъв начин са свързани с вашите дейност, интереси, социални каузи и черти от характера. По този начин останалите ще добият по-ясна представя що за човек сте и дали изобщо ви бива. 9. Безразборно. Игнорирайте съвета на LinkedIn да приемате покана за “приятелство” само от хора, които познавате. Това помага на компанията да продава пакета си Premium, но не ви помага да бъдете открит. Алгоритъмът на търсачката на LinkedIn приоритизира тези профили, които са част от вашата мрежа, което означава, че когато някой търси умения като вашите, сайтът ще му предложи първо такива, които са част от неговата мрежа, а чак след това подходящи хора, които са извън този кръг. 10. Бъдете хамелеон. Не очаквайте, че другите знаят как се изписва името ви, или че сте си сменили фамилията. Добавете всички възможни начини, по които името ви може да се изпише, както и евентуални негови кратки версии. Защо не и псевдоним, с който сте известен. Така ще увеличите вероятността търсачката да ви открие по-лесно. 11. Бъдете невидими. Летете под радара, когато използвате LinkedIn и разглеждате профилите на работодателите си. За да останете скрит от техните любопитни погледи, нагласете настройката “Anonymous” в секцията “Select what others see when you’ve viewed their profile.” 12. Бъдете многословни. В LinkedIn има ограничение на броя на използваните символи. Използвайте ги докрай. Това ви позволява да пишете ключови думи, които впоследствие ще улеснят откриването ви от търсачката. 13. Давайте мнението си. Използвайте възможността да изразявате своята гледна точка и опита си, когато е удачно. Присъединявайте се към групи, които ви позволяват да казвате какво мислите, когато това има отношение към вашата област на професионално развитие, разбира се. Това е чудесен начин да се оразличите от околните. 14. Бъдете неорганизирани. Подреждайте редовно съдържанието в профила си, за да акцентирате върху най-важното в професионалния ви живот в момента. 15. Подбирайте внимателно. Не сте длъжни да включвате в профила си всяка подробност от всяка длъжност в автобиографията си, особено ако тя може да остави не чак толкова добро впечатление. Съвсем спокойно може да игнорирате първите си работни места, ако те нямат връзка със сегашното ви поле на изява. 16. Уредете профила си. Насочвайте хора към профила си в LinkedIn чрез QR код на вашата визитна картичка. Така те ще могат да го сканират и директно да попаднат на вашата информация. 17. Бъдете пестелив. Ако искате да се свържете с някой и не успявате, платете за месечен достъп до LinkedIn Premium. Когато се свържете с търсения човек, прекратете абонамента си. 18. Крадете. Използвайте съдържанието от профила си и в други социални мрежи. Така ще увеличите дигиталния си отпечатък и ще се покажете като постоянен. 19. Действайте лично. Профилът ви не е резюме или автобиография. Попълнете го така, сякаш разговаряте с човек. Нека от написаното прозира характерът ви. Нека хора са наясно с ценностите, които изповядвате. В описанието разкажете с какво се занимавате в извънработно време. Все пак искате хората да поискат да ви опознаят. 20. Наврете се в лицето им. Направете си висококачествена профилна снимка с добро осветление и остър фокус. LinkedIn не е мястото за използване на снимка, представяща ви в неформална обстановка. Също така бъдете сигурни, че гледате в обектива или сте леко обърнати към лявото си рамо и съдържанието в профила. Ако гледате на другата страна, ще изглежда сякаш се взирате извън екрана, което оставя впечатлението, че не вярвате в написаното на собствената си страница. 21. Броят е важен. Трябва да имате поне 500 връзки с хора. Числото 500+ има психологическо значение за този, който разглежда профила ви. 22. Отлагайте. Не създавайте контакти, преди да сте удовлетворени напълно от собствения си профил. Твърде вероятно е хората първо да огледат профила ви, преди да решат дали искат да се свържат с вас чрез LinkedIn.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:24 | 12.09.22 г.
fallback