Гарет Милнър, който е ефрейтор в британската армия, планирал да купи 3D телевизор от местния магазин за техника, преди да получи съобщение в Twitter, с което го уведомили, че същият модел е с около 57 долара по-евтин в американския онлайн гигант Amazon. Интересното в случая е, че предложението не е дошло от Amazon, а от компанията Camelcamelcamel, която преглежда цените в Amazon и следи за отстъпки. Когато намери по-ниска цена, софтуерът автоматично известява потребител на услугата, който би се заинтересувал. "Страхотно е, защото мога да видя старата цена и да се ориентирам дали наистина има отстъпка," коментира Милнър за Bloomberg Businessweek. Camel е лидер сред компаниите, които анализират цените на Amazon, като сред другите основни играчи в нишата се причисляват Keepa.com и Thetracktor.com. Компанията е базирана в Оукланд, Калифорния, и в момента се поддържа само от петима програмисти. Именно тяхно дело е кодът, който сканира всички цени месеци и години назад. Софтуерът представлява приложение към уеб браузъра ви, което изпраща съобщения за оферти, които са валидни само няколко дни и иначе биха били трудни за откриване. Това се случва чрез pop-up прозорци, социалните мрежи или електронната поща, но само когато цената на определената стока е паднала под определена стойност. В момента сайтът има над 180 000 регистрирани потребители, въпреки че за използването му не е необходима регистрация. На ден Camel се посещава от около 25 000 души, споделя съоснователят му Дейниъл Грийн. По думите му посещенията са се утроили през последните седмици, когато хората се активизират предпразнично. Всъщност, Camel си сътрудничи със самата Amazon, която изпраща продажбена информация директно на малката компания. Грийн казва, че именно благодарение на статистиката могат да се направят изводи за големите амплитуди в цените на артикулите, които Amazon предлага. "Те имат голям набор от различни механизми за ценообразуване, с които си играят," заявява Грийн. "Понякога цената пада до момента, в който някой не си купи въпросния продукт. Тогава тя рязко се вдига. Изпробвали сме това." Camel печели от съдружието си с Amazon, която изплаща до 8,5% от оборота, реализиран с помощта на калифорнийците. Анализатори от Forrester прогнозират, че през 2013 г. американските компании ще похарчат близо 3 милиарда долара за услуги като тази. Съвместната работа на двете компании има за цел да удовлетвори клиентите, като същевременно извлече максимална полза от хората, които не са толкова чувствителни към цената на артикулите, смята Джудит Шевалие, професор по финанси и икономика в Йейлския университет. В последните години зачестиха обвиненията към Amazon, че компанията таксува различните клиенти по различен начин в зависимост от историята на техните покупки. Сега, с помощта на Camel, Amazon може да променя цените във времето, като същевременно позволява на хората, търсещи най-добрата сделка, да я намерят във външни сайтове. Amazon има интерес да запази отстъпките в нормални граници, за да привлече само най-заинтересованите купувачи, смята Шевалие. Грийн среща бъдещите си съдружници по време на работата си като финансов консултант в Majestic Research. "Събирахме много информация от различни компании, която впоследствие продавахме," коментира Грийн. Проектът Camel стартира през 2008 г., а дванайсет месеца по-късно екипът напуска Majestic Research и се посвещава в разработването на новия сайт. В началото приходите са били достатъчни единствено за изплащане на заплатите на петимата. В момента компанията не разкрива нито печалбата, нито оборота си.
fallback
Защо Amazon няма нищо против посредниците?
Електронният гигант изплаща до 8,5% от реализирания оборот през чужд уеб сайт
10:13 | 10.12.13 г.напиши коментар
fallback