В последните две години Япония e един от най-бързо развиващите се пазари за Apple, изпреварвайки Китай и другите процъфтяващи азиатски икономики. Япония е отоговорна и за най-големите маржове на компанията, като освен това е сред петте пазара, на които Apple записа ръст в оперативните приходи през миналата фискална година. Всичко това е много изненадващо, защото повечето компании отдавна не свързват островната държава с идеята за развиващ се пазар, пише Wall Street Journal. Япония премина през двадесетгодишни икономически сътресения, които доведоха до демографски срив и застаряващо население. Като допълнение, местните производители години наред държаха чуждитете фирми настрана от местния пазар. Подкрепен от рекламни кампании и отстъпки от мобилните оператори, Apple iPhone е главният виновник за успеха на компанията в Япония. Емблематичният смартфон предизвика нова вълна на глад към марковите стоки, точно както преди време японските клиенти бяха луди по чантите Louis Vuitton и шаловете Burberry. “Apple се представя поразително тук. Успехът не се дължи нито на техническите спецификации, нито на нещо чисто рационално. Водещо е желанието да притежаваш iPhone,” заявява Ейджи Мори, анализатор в BCN Inc. Продажбите на компанията скочиха и в края на септември, когато най-големият японски мобилен оператор - DoCoMo, за пръв път започна да предлага iPhone на своите 61,8 млн. абонати. Интересното е, че дори преди това устройството на Apple бе най-продаваният смартфон в Япония, контролирайки пазарен дял от 37%. Данните са на базирания в Токио изследователски институт MM Research и касаят първите шест месеца на фискалната 2013 г. - от април до септември. Същият източник изнесе информация и за представянето на iPad в Япония през миналата фискална година, която приключи през март. Таблетът държи над половината от пазара на подобни устройства в страната. iPhone няма такъв пазарен дял дори в родината си САЩ, където графиките показват 36% според анализаторите от Kantar Worldpanel ComTech. Успехът на Apple допълнително се подкрепя от слабото присъствие на Samsung в Япония. Най-големият производител на смартфони е на четвърто място по продажби в страната, нареждайки се зад Apple, Sony и Sharp. Донякъде това се дължи на анти-Samsung настроенията в Япония, където клиентите бойкотират корейските компании. Договорът на DoCoMo с Apple вдъхнови други два японски мобилни оператора да сторят същото. Вторият и третият в класирането по брой абонати в страната - KDDI и SoftBank - също започнаха да предлагат iPhone. И трите компании вече продават стандартния iPhone 5S без първоначална вноска. Според Тимъти Аркури, изпълнителен директор на Cowen & Co., Apple ще пласира 11-12 милиона бройки от своя iPhone в Япония през 2013 г., което е двойно повече от резултата на компанията през 2012 г. През 2014 г. той твърди, че цифрата ще набъбне до 20 милиона устройства. В световен мащаб Аркури смята, че калифорнийци ще запишат ръст в продажбите си от 16% през тази година и 10% през следващата. На пазари, които предлагат устройствата с първоначална вноска, продажбите на iPhone са очаквано по-ниски. В Китай, който е най-големият пазар на смартфони (през първото тримесечие на годината Япония е четвърти), iPhone 5C и iPhone 5S са два пъти по-скъпи от сходни китайски устройства с по-голям екран. Японския бум в продажбите може да се повтори за Apple и в Китай, но само ако China Mobile - най-големият оператор в страната - започне да предлага iPhone. През септември Wall Street Journal съобщи, че двете компании вече подготвят сътрудничество помежду си. В Индия, където две трети от смартфоните се продават за под 200 долара, Apple има по-малко от 5% дял, съобщава анализаторската къща IDC. Третият по големина оператор в страната - Reliance Communications - съобщи по-рано през месеца, че ще започне да предлага iPhone с отстъпка и двугодишен договор.
fallback
Apple намери изненадващ нов пазар - Япония
Компанията печели от ожесточената конкуренция между мобилните оператори и настроенията срещу Samsung
10:23 | 14.11.13 г.Препоръчан материал от партньор на investor.bg
напиши коментар
fallback