fallback

Китай се оформя като критичен пазар за Apple

Компанията доминира пазара на таблети в страната, но Samsung печели пазарен дял с бързи темпове

12:02 | 27.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Клиентите на Apple в континенталната Китай ще имат възможността да купят новия iPad Air още в първия ден на официалната пазарна премиера на таблета. Според анализатори това е ясен сигнал за това колко важен е китайският пазар за Apple, която иска да осигури световна популярност на продуктите си, пише The Wall Street Journal. iPad Air - по-тънката версия на най-продавания таблет в света - ще бъде достъпна в магазините на Apple в Китай на 1 ноември. В миналото, най-запалените фенове на Apple в страната купуваха внесени устройства от Хонкгонг чужбина, които се предлагаха на значително по-висока цена. Някои от тях просто пътуваха до Хонконг, за да купят новото си устройство Apple, преди официалния му дебют в континенталната част на Китай. На същата дата новият iPad Air ще дебютира в САЩ и още няколко избрани пазара. Подобно решение Apple взе и преди около месец, когато представи iPhone 5C/5S. Тогава Китай също беше сред първите пазари, на които новите телефони се появиха. Китай вече изпревари САЩ и се превърна в най-големия пазар на смартфони, както и основен тепих за всички производители на подобни устройства. По-рано през месеца, тайванският концерн HTC Corp. избра Китай вместо САЩ за първия пазар, на който ще представи новия си флагмански модел - HTC One Max. Китай е и най-бързо развиващият се пазар на смартфони и таблети. В страната Apple среща увеличаваща се конкуренция от Samsung Electronics Co., както и от китайските играчи като Lenovo Group LTD, например, които са най-големият производител на персонални компютри в момента. През юли, шефът на Apple Тим Кук съобщи, че iPad се справя изключително добре в Китай, като пазарът там предлага големи възможности на Apple. Дебютът на новия iPad Air в Китай се случва в момент, в който Samsung и китайските конкуренти на компанията увеличават присъствието си на пазара, въпреки че Apple остава безспорен лидер по продажби на таблети. През второто тримесечие на годината делът на таблети Apple в Китай е намалял до 46% от 63% през същия период на миналата година. За същото тримесечие, Samsung, която е втора на пазара на таблети в Китай, увеличи дела си двойно - от 8 на 18%. Lenovo също записа увеличение до 13% от 9% за второто тримесечие на 2012 г. В Китай iPad Air ще струва 3588 юана или около 589 долара. При смартфоните Apple не са доминиращи в Китай. Преди представянето на най-новите си модели - iPhone 5C и iPhone 5S - компанията се намира на седмо място по продажби след Samsung и китайските Lenovo, Huawei, Xiami и други.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:23 | 10.09.22 г.
fallback