fallback

Тим Кук: Мисията на Apple e незабравимото преживяване от продуктите

Пазарният дял и голямата капитализация са само резултат от целта да се променя до неузнаваемост животът на хората

11:10 | 06.10.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В интервю пред списание Businessweek изпълнителният директор на Apple Тим Кук казва повече, отколкото сме си помисляли, че ще каже.

Ето нещо за него, с което да добиете представа. Когато вземате интервю от тях, някои изпълнителни директори влизат в стаята и казват „Здравейте“ и ви приканват да си свършите работата. Но не и Кук. Той пристъпва с топла усмивка, здрависвате се и веднага започва да задава въпроси: „Какво мислите за събитието от четвъртък? Какво мислите за новите телефони – имахте ли възможност да ги използвате?“

Ето какво разкри пред читателите директорът на Аpple Тим Кук.

Някои хора виждат иновацията като промяна, но в Apple никога не са мислили по този начин. Тя прави нещата по-добри. iOS7 е чудесен пример за това. Системата е значително по-добра от iOS6 или от всички останали преди тях и очевидно значително по-добра от всички останали операционни системи.

Brand X говори за иновации, за внимание към всеки детайл. Те ни напомнят за това колко важно е преживяването. Ето защо когато използваме iOS7 или сензора за пръстовите отпечатъци разбираме, че всеки един детайл е бил внимателно премислен. Преживяването предизвиква ефекта „Уау!“.

Като първия път, когато купуваме нещо с пръст. Пръстовият отпечатък използваме и за нашата сигурност. Много е яко и много хора ще се влюбят в него, защото отключват телефона си по няколко пъти на ден. Но пазаруването е още по-впечатляващо преживяване.

Тези продукти крещят „Apple”. Имаме технология от ново поколение в iPhone 5S. Имаме цвят при iPhone 5C. Когато го усетите, това не е просто заради цвета. Все едно е създаден точно за вашата ръка.

„Никой друг не е загрижен за преживяването. А Apple e. И наистина сме горди, че сме. Не продължихме да продаваме стария iPhone 5, а пуснахме 5С на пазара, защото бизнесът ни се разшири, пазарът става все по-голям, заедно с желанията на потребителите. Искахме да направим телефона по-достъпен. За нас продуктите са всичко. Ако този велик продукт може да бъде продаден за по-малко пари, то ние го продаваме по-евтино.“

Вземете iPod за пример. Apple също искаше да го продава на по-ниска цена - 99 долара, например. Един модел на iPod може да бъде различен от другите модели, защото може да удовлетворява различен тип потребители и да им носи различни преживяване. Сега компанията продава iPod-и от 49 долара до 400 долара, като това е резултат, а не цел, която е трябвало да бъде изпълнена.

„iPhone излезе на пазара през 2007 г. Не толкова отдавна. Разбрахме, че можем да пуснем продукт, който да задоволява желанията на различните потребители и който може да извлече ползи от това, че е евтин, с което да го направим по-достъпен. А оттам – броят на клиентите ни да расте. Това е причината за появата на iPhone 5C“, продължава Кук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:39 | 14.09.22 г.
fallback