fallback

IPO-то на Facebook – година по-късно

Социалната мрежа започна да се възстановява от големия срив, но остават съмнения за застаряваща аудитория

16:38 | 17.05.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

18-и май 2012 г. не би трябвало да буди добри спомени у Марк Зукърбърг. Преди точно една година на тази дата Facebook се появи на борсата. Но онова, което започна с голям шум и се очакваше с трепет, се превърна в бедствие. Междувременно на фондовата борса Facebook се отдалечи от рекордно ниското си ценово ниво, но за сметка на това нови проблеми започнаха да измъчват социалната мрежа, пише в свой анализ Wall Street Journal. И така - Facebook започва своята зряла възраст с неособено добри знаци. Наистина, на фондовата борса акцията се възстанови от дъното си, защото Зукърбърг доказа, че неговите Facebook реклами могат да изкарват добри пари, а това се отнася и за бизнеса със смартфони. Само в началото на годината печалбата почти се е удвоила до 217 милиона долара. Но сега изникват нови притеснения: Facebook дегенерира? Изглежда, че новото поколение липсва, пише и DPA. 

Това е притеснение, което многократно е изразявано: тъй като толкова много възрастни сега се заиграват във Facebook, младите хора бягат. Ключовата дума е "замърсена от родителите среда". Вместо това младежта се мотае в платформата за блогове Tumblr, в социалната мрежа за кратки съобщения Twitter, или в чат приложението WhatsApp, казват специалисти. И Snapchat се счита за резервоар за онези, които не харесват Facebook - това е приложение за смартфон, с който може да се изпращат снимки, които се самоунищожават след кратко време. 

В действителност няма надеждни данни за съмненията за отлив на младите хора. Това е по-скоро усещане, което преобладава сред много инвеститори, въз основа на конкретни случаи, отколкото базирано на твърда статистика, установи наскоро и престижният бизнес вестник Financial Times. "Те просто смятат, че това ще се случи," казва анализаторът Марк Махани от Royal Bank of Canada.

Facebook от своя страна дава само само груб поглед за развитието на членската си маса. Наскоро броят на активните потребители е нараснал до 1,11 милиарда, повече от половината от тях са онлайн в социалната мрежа всеки ден.

„Младите са сред най-активните потребители, които имаме във Facebook", заяви преди две седмици главният финансов директор Дейвид Еберсман. "Градска легенда" е, че хората под 25 години са мигрирали. Тя се дължи на това, че те използват различни социални услуги. Но при всички случаи „не може да се каже, че сме капо“, казва Еберсман. „Ние сме убедени, че се увеличава времето, което потребителите прекарват с услугите ни, които ни свързват и с които може да разменяме неща".

Дали това изказване ще успокои в дългосрочен план инвеститорите, остава неясно. Продаваната по време на борсовия дебют за 38 долара за брой акция в момента струва около 26 долара. Междувременно стойността ѝ падна почти наполовина до 17,55 долара.

„Успяхме да постигнем голям напредък през първите няколко месеца на годината“, поясни Зукърбърг. По-нататъшният му успех ще зависи и от това дали „замърсената от родителите“ социална мрежа ще успее да привлече младежката аудитория. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:19 | 05.09.22 г.
fallback