Помните ли Facebook телефона? Е да, той всъщност не беше напълно на Facebook - бе Android, който Facebook попромени и снабди с потребителския интерфейс, наречен Facebook Home, пише BusinessWeek. Твърде възможно е да не си го спомняте много ясно по две причини: той беше доста незавладяващ и така и никой не си го купи.
Е, може и да е имало и някой и друг купувач, но със сигурност броят им не е голям.
Сега HTC First е на прага на провала по подобни причини. Според технологичния уебсайт BGR AT&T търси начини да махне телефона от каталога си. Продажбите от пускането му на пазара през април са толкова слаби, че само месец по-късно операторът свали цената му от 99 долара при 2-годишен договор до едва... 99 цента.
Не става въпрос само за хардуер - целият експеримент с Facebook Home изглежда неуспешен. Според Ars Technica рейтингът му в Google Play, където се продава Home, е много нисък.
На какво се дължи този неуспех? Ако попитате Бенедикт Еванс, който пише за мобилния бранш за Enders Analysis, причината е, че Facebook не е разтълкувала използването на мобилните приложения правилно.
„Едно от големите оплаквания от страна на потребителите, е че Home напълно разваля традиционната Android среда със своите папки с приложения и функционалности", твърди той. "Всички те изчезват с инсталирането на Facebook Home".
Проблемите на Home обаче не свършват с това. Facebook може и да е сериозна част от мобилния свят на потребителите, но той не е единственото нещо, до което те искат да имат достъп. Еванс си спомня представянето на продукта през април. "Например фотографиите, които те показаха на демото: всички снимки бяха на двайсет-и-няколко годишни инженери от Facebook, снимани на плажа. Реалността на средностатистическия потребител е много по-различна. Снимките на повечето хора във Facebook са пълни с размазани образи на чинии с полуизядени ястия, така че може те да не искат това да се мотае на екраните на телефоните им", отбелязва той.
Безспорно Facebook затвърди позициите си на десктопа. Google+едва ли ще измести социалната мрежа скоро. При мобилните приложения обаче това далеч не е така. Като се има предвид успеха на други социални приложения като WhatsApp и Kik, които са фокусирани върху чата, но на практика са допълнителни социални мрежи, Facebook има причина да се притеснява, че потребителите на мобилни телефони ще се откажат от една гигантска социална мрежа в полза на специфични приложения за музика, обмен на снимки и други цели, отбелязва BusinessWeek.