fallback

Как Twitter стана благодатна почва за борсови измами

Информации, публикувани в акаунти, чиито названия приличат на видни имена на фондовия пазар, осигуряват възможност на мошеници да влияят върху цените на акциите

11:57 | 12.03.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Видният почитател на късите позиции, хедж фонд мениджър и основател на Greenlight Capital Дейвид Ейнхорн повдигна учудено вежди през миналия месец, когато му се наложи да се появи в Twitter, за да отрече, че е коментирал Herbalife Ltd. в свои туитове, припомня Ройтерс.

„Очевидно съм се сдобил с чуруликащ самозванец“, заяви Ейнхорн, добавяйки, че никога не е и планирал да „туитва за акции“.

Това, което накара Айнхорн да действа, бе публикувано от закрития впоследствие акаунт @Greenlightcap съобщение, което гласеше: „Решителната схватка за $HLF ще приключи с победа на онзи, който разполага с повече средства за разиграване. Не бих искал да съм на мястото на Бил точно сега. #Екипът на Айкън“, визирайки Бил Акман и Карл Айкън.

Това може и да е заблудило хората да смятат, че Айнхорн – който в редки туитове от акаунта @davidein е склонен да блъфира – взема страна в битката между другите известни инвеститори Акман и Айкън, които си оспорват позициите в  Herbalife.

Ейнхорн не е единственият привърженик на късите продажби, за когото са се представяли в Twitter, след като социалната мрежа става все по-важен източник на информация за мнозина инвеститори. В края на януари акциите на Audience Inc и Sarepta Therapeutics Inc потънаха след туитове, за които се смяташе, че са публикувани от изследователи на късите продажби.

„Схемите за надуване или сгромолясване на цените на акциите чрез неверни съобщения в Twitter са очевидно нещо, за което пазарът трябва да се притеснява дори ако са само нов начин да бъдат реализирани схеми, които са били правени винаги“, заяви Кийт МакКълоу, главен изпълнителен директор в Hedgeye Risk Management в Ню Хевън, щата Кънектикът. Той сам използва Twitter и има над 22 000 последователи.

При подобни измами анонимни потребители създават акаунти с имена, които звучат като изтъкнати играчи на пазара, публикуват негативни коментари и предизвикват силен спад в цените на акциите. Последвалата разпродажба показва как бързото разпространяване на информацията в социална медия може да стане отговорно за волатилна търговия и е предупреждение за инвеститорите, които правят сделки въз основа на информация, без да са проверили източника ѝ.

ФБР наблюдава Facebook и Twitter, а през ноември от бюрото заявиха пред Ройтерс, че социалните медии ще бъдат съществена част от измами на пазарите на ценни книжа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:41 | 13.09.22 г.
fallback