fallback

Защо борсата обича Amazon

Инвеститорите вярват, че компанията обвързва силно своите потребители

13:12 | 06.02.13 г. 3
Автор - снимка
Създател

Движенията при акциите на Amazon може да обърка много анализатори. Когато интернет търговецът печели добре, цената на книжата логично скача. Когато не печели добре – скача още повече. Този парадокс ще се повтаря още известно време, а акциите ще продължат да поскъпват, пише в анализ на The Wall Street Journal.

През изминалата седмица Amazon представи финансовите си резултати за четвъртото тримесечие и не оправда очакванията за продажбите и печалбата. Въпреки това акциите се повишиха в следборсовата търговия с 10 процента. На следващия ден увеличението не бе толкова ясно, а в хода на седмицата акцията дори отчете лек спад.

Въпреки това за последните 12 месеца книжата на компанията отчетоха поскъпване от 48 на сто при влошени финансови данни. Някои анализатори са разстроени от това, че пазарът очевидно има двойни стандарти, тъй като акциите на по-добре позиционирани компании отчитат спадове.

Apple например представи една седмица по-рано значително по-добри резултати, но за малко не отговори на свръхзавишените очаквания въпреки блестящата печалба и приходите в размер на 55 млрд. долара. На следващия ден акциите на компанията се потопиха с 12%.

В продължение на години се появиха няколко теории за това защо Amazon може да се радва на покачваща се пазарна оценка и изключително висок рейтинг, дори ако резултатите не винаги блестят. На пазара Amazon е 76 пъти по-ценен, отколкото показва в действителност очакваната за тази година коригирана печалба от 3,51 долара на акция. Ако се премахне нетната парична наличност от 18,26 долара на акция, ще се получи не толкова високо съотношение цена-печалба – 70,4.

Някои наблюдатели смятат, че пазарът не обръща внимание на хаотичното изпълнение по отношение на печалбата на Amazon, защото значение при онлайн търговеца има само ръстът на продажбите. Но тази логика не се потвърди през последната седмица - Amazon обяви, че продажбите са се увеличили с 22% през четвъртото тримесечие. При други компании това би довело до скок от радост, но през същото тримесечие на миналата година Amazon отчита ръст от 35%. За цялата година продажбите са нараснали с 27%, доста под предишните две години, когато ръстовете бяха най-малко от по 40%.

Дори аргументът, че Amazon стои по-добре на базата на свободния паричен поток или баланса по алтернативни методи (не-GAAP), не е валиден: компанията е имала през 2012 г. коригирана печалба с 2% по-ниска в сравнение с миналата година. И свободният паричен поток е намалял с невероятните 81% - най-вече заради 1,4 млрд. долара, които бяха похарчени за нови офис площи в родния град Сиатъл.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:10 | 14.09.22 г.
fallback