fallback

Huawei е по петите на Samsung и Apple

Китайската компания трябва да спечели лоялността на клиентите си

08:45 | 30.01.13 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

В надпреварата за привличане на купувачи на мобилни телефони китайският концерн Huawei направи голям скок напред. През четвъртото тримесечие телекомуникационната компания от Шенжен е продала 10,8 милиона смартфона и по този начин се качи до трето място в класацията за най-големи производители в света.

Финландската компания Nokia и производителят на Blackberry - Research In Motion, изпадат за сметка на това от групата на най-продаващите смартфони производители, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Huawei произвежда основно телекомуникационно оборудване за мрежови оператори, през последните години обаче влезе агресивно на пазара на крайни устройства. Според пазарния изследовател Data Corp. китайците вече държат пет на сто от пазара на смартфони. 

Анализаторите отдават рязкото нарастване на световното търсене на евтини смартфони преди всичко и на успеха на Huawei. Въпросът сега според тях е дали Huawei може да изгради лоялност към марката си сред клиентите, ако компанията се конкурира главно чрез по-ниски цени.

Това е от решаващо значение, особено за развитите пазари. Защото тук Huawei наскоро успя  да отпразнува някои успехи. Джон Гонзалес например е дилър към американския мобилен оператор MetroPCS. Той разполага с три магазина в района на Лос Анджелис. Неговите клиенти не могат да си позволят скъпи договори за мобилни телефони, така че той предлага преди всичко евтини телефони. Половината от всички смартфони, които е продавал миналата година, са с марката Huawei.

Напоследък обаче изгодните смартфони Coolpad печелят състезанието, а те не идват от Huawei, а от China Wireless Technologies.

"Цената е класа - това им помогна значително", заяви Гонсалес, визирайки Huawei.  Но само някои купувачи познават марката Huawei, мнозина назовават името погрешно, сякаш става дума за американски щат. Може би китайците трябва да се преименува на Хаваи“, предлага Гонзалес.

Наблюденията на Гонзалес се припокриват с генералната тенденция. Като цяло пазарният дял на Huawei на американския пазар спада. През третото тримесечие – по-нови данни няма, концернът държи 2,9% от пазара на мобилни телефони, 3,5% е бил делът му година по-рано според данни на IDC. От обкръжението на Huawei дойде новината, че по-скъпи и висококачествени смартфони е трябвало да бъдат предложени в САЩ и през миналата година, но доставките са се забавили.

С по-достъпните мобилни телефони Huawei междувременно попада под огромен натиск. Тук производители като Samsung Electronics са във възход. Не точно насърчаващ продажбите ефект имаше в Съединените щати доклад на комисия в Конгреса, според който Huawei със своите тесни политически връзки с комунистическата партия в Пекин представлява риск за сигурността на САЩ. Huawei отхвърли тези обвинения многократно.

От влизането си на потребителския пазар Huawei агресивно се погрижи да изгради близки връзки с мобилните оператори и по този начин да предложи евтини мобилни телефони на пазара. Така групата бързо придоби международна тежест. Едва малко над половината от всички смартфони са продадени през третото тримесечие в родината, а останалите са отишли в чужбина, по данни на IDC преди всичко в Латинска Америка и Източна Европа. Наистина, в момента Huawei се опитва да разработи най-високия сегмент на пазара, но повечето устройства са насочени предимно към чувствителни към цената клиенти. Компанията за маркетингови проучвания NPD Group установи, че Huawei е трети по популярност производител на смартфони сред тези клиенти, като нямат постоянен договор с доставчик на безжични ускуги. Видими са разликите и в образователния ценз. Само 15 на сто от клиентите на Huawei имат висше образование, в сравнение с 37% за общия пазар, показват данни на NPD.

По данни на IDC Samsung е лидер на пазара с 63,7 млн. продадени смартфона и 29% пазарен дял за четвъртото тримесечие. Второ място заема Apple със своя iPhone, от който са продадени 47,8 млн. устройства, което съответства на 22 на сто пазарен дял. ZTE е продал 9,5 млн. устройства и заема пето място. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:57 | 12.09.22 г.
fallback