fallback

Лари Пейдж: Facebook се справя зле с продуктите си

Трябва да си не с 10%, а десетократно по-добър от конкурента, заявява мениджърът на Google

09:58 | 22.01.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Лари Пейдж: А и трябва ли друго дружество да се провали, за да бъдем ние успешни? Не. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на Google Лари Пейдж дава твърде рядко интервюта и изявления пред медиите. Когато го прави обаче, те се помнят дълго.

В разговор с редактора на Wired Стивън Леви Пейдж споделя мислите си за Google и за своите амбициозни планове. Особено внимание обаче заслужават критичните му изказвания за Facebook, сякаш свързани с представената от социалната мрежа нова функция за търсене Graph Search, въпреки че разговорът се е състоял по-рано.

Коментирайки Facebook, Пейдж заяви, че подходът на Google в областта на социалните медии се формира не от конкуренцията, а от желанието за по-добри решения. "Да, те са компания, която е силна в тази област", призна той. "Но те също така създават и слаби продукти. А и трябва ли друго дружество да се провали, за да бъдем ние успешни? Не. Ние всъщност правим нещо друго".

Като неразумно предположение Пейдж обясни, че в някои области има място само за една фирма. "Когато започнахме с търсенето, всички казваха: "Вие ще се провалите, защото вече има пет компании, които се специализират в търсене". А ние отговорихме: „Ние сме компания, свързана с търсенето, но правим нещо по-различно. Така виждам аз нещата“.

Съоснователят на Google няколко пъти заяви, че не трябва да става дума само за конкуренцията. Има няколко примера за невероятни ползи, които са възникнали изцяло заради нея. Той намира и за неправилно журналистическото отразяване на технологичните компании в медиите, където често статиите се появяват под формата на състезание от спортно събитие.

„Колко е вълнуващо в този случай да отидеш на работа и в най-добрия случай да може да надминеш друго дружество, което прави почти същото нещо", попита мениджърът. "Това е причината, поради която повечето компании бавно загиват. Те са склонни да правят подобни неща на предишните, с няколко малки промени. Съвсем естествено е, че хората искат да работят по неща, за които знаят, че с тях няма да се провалят. Но който се подобрява постепенно, в дългосрочен план ще се провали. Това е особено вярно за технологичния сектор, защото знаем, че тук има различна от постепенната промяна".

Като пример той цитира услугата за електронна поща на Google. "Вземете за пример Gmail. Когато я пуснахме, ние бяхме компания за търсене. Имейл продуктът бе скок за нас, но също така дадохме на потребителите стократно повече пространство, отколкото беше достъпно дотогава. Това не можеше да се случи, ако бяхме съсредоточени върху постепенни подобрения". Главният изпълнителен директор на Google не е доволен от 10%-но подобрение, а има за цел да прави продукти, които са десет пъти по-добри. Самият той е особено ангажиран с подразделението X Division Google, което се опитва да реализира по-ранните идеи на научната фантастика. От тази лаборатория например излиза самостоятелно движещата си кола, както и очилата с добавена реалност Google Glass. Google X в момента работи по други проекти, които Пейдж сравнява с „полет до Луната“.

"Ако не се направят някои луди неща, после правиш грешни неща", обяснява той. "Там се крият всички тези възможности за подобряване на живота на хората. Технологичните компании засягат 1% от тях. Но освен тях има 99% неизследвани територии".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:33 | 12.09.22 г.
fallback