fallback

Защо акциите на Microsoft са по-добрата инвестиция

След срива на акциите на Apple инвеститорите се чудят дали е дошло времето за напускане на вложението

09:03 | 22.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Акциите на двaтa стари конкурента Microsoft и Apple изглеждат изгодни. Но Microsoft може да бъде по-добра инвестиция. Не само заради това, че по печалба на акция Microsoft е по-изгоден от Apple, Microsoft е по-силен и има по-добри перспективи, отколкото пазарът ги оценява, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Ясно е - всеки път, когато двамата конкуренти в миналото се дуелираха на който и да е пазар, Microsoft винаги вадеше късата клечка – на пазара на таблети, както и на този за музикални плейъри и сред операционните системи за смартфони. Десктоп и преносимите компютри на Apple през последното десетилетие също печелят пазарен дял, макар и на ниско ниво. 

И като вложение Microsoft трябваше да се признае за победен от Apple през последните десет години. Който преди десет години е инвестирал 10 000 долара в акции на Microsoft и след това е реинвестирал дивидентите, би трябвало по данни на финансовата компания FactSet да разполага с 13 000 долара днес. Същата инвестиция в Apple би донесла днес 700 000 долара.

Перспективите пред Microsoft са по-добри

Но днес перспективите пред Microsoft изглеждат по-добри, отколкото ги отразява цената на акциите. Докато акциите на Apple изглеждат разумно оценени, бизнес моделът всъщност е по-уязвим, отколкото много хора си дават сметка, пише още WSJ. "Apple е една супер компания, които генерира големи печалби с много високи дялове от пазарите, които сама създава със своите продукти," каза Стив Ръсел, инвестиционен директор на базираната в Лондон инвестиционна компания Ruffer & Co, която управлява 20 млрд. долара. Но тази "приказна ситуация“ няма да продължи вечно, казва той.

Microsoft е за Ръсел точно обратното: "Компания от средна величина, която постига посредствени печалби, при които не се очаква съществена промяна". Но това няма да остане така по негово мнение: „В момента те стартират някои основни продукти, които могат да променят всичко това".

Силата на Microsoft са редица продукти, които клиентите биха заменили с неохота. Операционната система Windows е отговорна за около една четвърт от продажбите на концерна, бизнес софтуерът като Office - за 1/3. Друга четвърт от приходите идва от сървърния бизнес. Останалите приходи от продажби си поделят компютърните игри Xbox и други бизнеси.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:12 | 14.09.22 г.
fallback