fallback

Facebook ползва телефонния ви номер, за да продава реклами

Две нови услуги теоретично позволяват на рекламодателите да насочват директно реклами към конкретни потребители и да измерват реакцията им

11:58 | 21.11.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

От септември насам Facebook предлага на рекламодателите си мощен нов начин за проследяване на своите потребители, докато те сърфират в интернет: той се нарича "пренасочване по телефонен номер". Този ход идва отвъд усилията на Facebook по-рано тази година да събира мобилните телефонни номера на своите потребители за предотвратяване на нарушения на сигурността, пише в анализ за Business Insider Джим Едуардс.

Съвсем наскоро според блога AdExchanger Facebook разработи и ново „преобразуване на пикселите" - вид проследяващо устройство в рамките на рекламите, показвани във Facebook.

Комбинацията от двете услуги теоретично позволява на рекламодателите да насочват директно реклами към конкретни потребители и след това да измерват точно как се реагира на тях, независимо дали чрез кликване, без да се обръща внимание, или след закупуване на нещо от сайта на рекламодателя. Процесът е анонимен и рекламодателите не могат да идентифицират никого по име. Те обаче знаят, че са се насочили към конкретния потребител въз основа на неговия телефонен номер.

Някои рекламодатели ползват този вид рекламиране от години в други сайтове. Но повечето Facebook потребители не знаят, че това вече става и в рамките на Facebook.

Първопричината, заради която Facebook подканяше потребителите си да въведат номера на мобилния си телефон, е да се предотврати хакването на акаунт. По-рано тази година Facebook започна да иска от всеки потребител телефонния му номер за запазване на "сигурността". Ето какво Facebook казваше тогава: „Тези цифри няма да се се продават на рекламодателите“

Ето как действа самата услуга. Представете си, че сте член на местния фитнес салон. Твърде вероятно е да сте дали на фитнеса телефонния си номер. Но по някое време членството ви изтича и сега мениджмънтът на салона иска да ви убеди да се върнете. Фитнесът може да премине през референтен списък с телефонните номера на членовете си и потребителските телефонни номера във Facebook. Ако намери съвпадение, служителят на фитнес салона може да предложи реклама на страницата на всеки потребител със съвпадащ номер. И изведнъж вие виждате реклама, която ви изкушава: "Вземи 10% отстъпка, ако се върнеш в местния си фитнес салон!"

Рекламодателите могат да комбинират такава кампания с реклами, които ползват „преобразуване на пикселите", което ще позволи на "бисквитките" да проследяват това, което прави всеки потребител, така че и мениджмънтът на фитнеса може да види колко успешна е кампанията му.

Все пак в системата е заложено и доста високо спазване на правото на неприкосновеност на личния живот. Въпреки че към вашия телефонен номер ще бъдат насочени реклами, номерът ще бъде "хеширан", което означава, че системата го прикрива, като го заменя с произволен код, което ви прави анонимен. Така че фитнесът може да таргетира 100 телефонни номера, но няма да знае кой от тези конкретни хора всъщност отговаря на рекламата (докато не плати за членство онлайн, разбира се). Всичко, което фитнес салонът ще знае, е, че определен номер е отговорил на рекламата, както и че този потребител трябва да е бил в първоначалния списък с телефонни номера.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:00 | 13.09.22 г.
fallback