Apple копира Google. Най-малкото, що се отнася до въпроса за удовлетвореността на служителите. Преди няколко месеца компанията е информирала някои служители за една инициатива, наречена Blue Sky. Тя трябва да позволи на малка група да прекара няколко седмици извън нормалната си дейност – тоест, занимавайки се с други неща. За това пише Wall Street Journal, позовавайки се на трима служители, включени в програмата.
Това е ограничена версия на подобни програми, с които Силициевата долина търси от дълго време насам нови идеи. Може би най-известният модел вероятно е инициативата на Google "20% time". Служители на търсачката може да прекарат до 1/5 от времето си в използването на други проекти, които не са в редовните им задължения.
Досега тази идея бе трън в очите на Apple. Компанията от Купертино, Калифорния, е известна със своите тесни екипи, организирани само около няколко проекта. Тези проекти са дефинирани по правило „от горе“. Служителите в миналото често се оплакваха от липсата на отворени възможности.
Когато става дума за културата в технологичните компании, Apple все още е специален случай. Мениджърите в компанията отдавна са игнорирали обичайните облаги в Силициевата долина, включително безплатната храна. Те бяха убедени, че работата в Apple и върху най-популярните продукти, са достатъчен аргумент, за да се запази персонала.
По време на събитие на вътрешнофирмена програма за мениджъри, шефовете в Apple са стигнали до извода, че дружеството в някои отношения напомня военните, отколкото традиционния бизнес. Но под управлението на Тим Кук, който пое шефската позиция преди година от съоснователя на Apple Стив Джобс, Apple става по-приятелски настроен към служителите.
Кук създаде малки програми за насърчаване, към които Джобс никога не бе показвал голям интерес. Така например служителите получават отстъпки за продукти на Apple. Също така всяка сума, която се дари за благотворителност, се удвоява от компанията. Кук положи големи усилия, за да похвали служителите на Apple по време на медийни събития на компанията. Той се поставя повече в ролята на инструмент, отколкото своя предшественик, и казва, че служителите ще извършат "най-добрата работа на живота си."