fallback

Най-голямата слабост на Samsung е собственият успех

Корейският концерн предупреди за силна конкуренция, като това предупреждение вероятно е дори подценено

09:43 | 29.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В момента на технологичните фирми никак не им е лесно, ако искат да впечатлят пазара. Акциите на Samsung Electronics загубиха 2,7% в Сеул в петък, въпреки че за третото тримесечие компанията показа ръст на печалбата от 91 на сто в сравнение с предходната година, пише Wall Street Journal.

Причина за негативната реакция на инвеститорите е предупреждението на Samsung за силна конкуренция. И това предупреждение вероятно е дори подценено.

Повече от половината от продажбите – чрез мобилна телефония

Samsung постига повече от половината от продажбите си в мобилното си поделение. Galaxy S3 със своя зашеметяващ 4,8-инчов екран е един от най-продаваните смартфони в света, а Samsung като цяло е световен лидер, когато става въпрос за броя на продажбите на смартфони.

Успехът на устройствата в Южна Корея подкрепи акциите на Samsung. Дори и когато американският съд реши компанията да плати огромна глоба от 1,05 млрд. долара, акцията се оказа устойчива. От решението на 24-и август насам книжата на Samsung поскъпнаха с 0,9%, а акциите на Apple поевтиняха с 8,1%. Samsung може да се възползва от факта, че той е един от най-големите доставчици на компоненти за Apple.

Модата е преходна

Но модата настина е преходна, особено на пазара на електронни устройства. Търсеният днес смартфон не е гаранция за бъдещи успехи. И конкурентът на Samsung - HTC, знае много добре това. Едва през миналата година купувачите се втурваха през глава към смартфоните на HTC, но оттогава те загубиха влиянието си. През третото тримесечие HTC отчита с 48% по-ниски приходи от предходната година.

Смартфони, които, както устройствата на Samsung, използват операционната система Android на Google, могат да се отличат от конкуренцията със същата система само чрез своя хардуер и дизайн. Samsung постигна това главно с мобилни устройства, които оборудва с големи екрани. Но сега и телефоните на конкурентите стават по-големи, а техните таблети - по-малки. Външността на смартфоните на Samsung скоро може да не е уникална.

Apple атакува директно продуктите на Samsung

iPhone 5, който Apple снабди с по-голям екран от предшествениците си, излезе на пазара в края на третото тримесечие, но освен това продажбите се забавят заради проблеми с доставчиците. След четвъртото тримесечие Samsung ще чувства по-силната конкуренция от iPhone. И това не е всичко: с наскоро представения  iPad Mini със 7,9-инчов дисплей Apple атакува директно продуктите на Samsung, а именно неговия 7-инчов таблет Galaxy и 5,3-инчовия фоблет Galaxy Note.

Но Apple не е единствената заплаха за Samsung. Nokia изважда на пазара серия от смартфони, базирани на Windows 8, Microsoft ще започне да продава своя таблет  Surface, а таблетите на Google също ще влязат в битка за клиенти.

За предстоящия празничен сезон Samsung се подготвя като за истинска битка за продажбите. Успехът на серията Galaxy бе впечатляващ. Но междувременно продажбите на корейците зависят до такава степен от малко свои продукти, че дори и малък ръст на пазарния дял на конкурентите може да има сериозни последствия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:07 | 13.09.22 г.
fallback