fallback

Защо малкият iPad е толкова важен за Apple

Това е шанс за техологичния лидер да докаже, че все още задава музиката в бранша, пише в свой анализ Wall Street Journal

18:27 | 23.10.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След броени часове американският технологичен гигант Apple ще представи своя нов и по-малък iPad. В това вече няма съмнение. Но събитието не е просто представяне на нов продукт. Става дума за нещо повече – за американския технологичен концерн това е шанс да докаже, че все още задава музиката в бранша, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Това ще бъде първият път, в който Apple обявява нова хардуерна категория след първия iPad, който бе представен през 2010 г. Хора, запознати със събитието, разказват, че малкият таблет на външен вид до голяма степен наподобява големия си брат, но рапзолага само със 7,85-инчов екран. Класическият вариант е 9,7-инчов.

Името на новия продукт все още не е известно. Въпреки това се очаква, че той ще носи фамилията mini. Също така наблюдатели смятат, че във вторник Apple ще пусне актуализации и на няколко други продуктови линии. iMac, MacBook Pro и Mac mini се считат за вероятните кандидати.

Но да се върнем към новия iPad. По-малък вариант би бил конкурент на Kindle Fire на Amazon и на Nexus на Google, които вече са на пазара. На устройства и други продукти с подобен размер на екрана през тази година ще се падне една пета от световния пазар на таблети, според оценки на анализаторите от Piper Jaffray .

В продължение на години Apple бе пионер що се отнася до технологичните тенденции. Но все по-голям брой по-малки таблети и маркетинговите усилия на технологичните гиганти внезапно принудиха Apple да се защитава. Това гони инвеститорите, а акциите на Apple са под натиск в продължение на седмици. "Най-големият проблем, който се проявява отново и отново е, че на фронта на иновациите Apple започва да прави грешни стъпки", казва Уил Пауър от Robert W. Baird & Co. "Това в края на краищата е тайната рецепта на Apple. Ако това пресъхне, ще дойдат проблемите“.

Разработчици, дизайнери и анализатори са убедени, че Apple има известна възможност отново да изненада индустрията и потребителите. "Никой досега не е намерил перфектното решение", казва Марк Ролстън, главен творчески директор на фирмата за дизайн Frog Design в Сан Франциско. „Те взеха телефона и го направиха по-голям. След това взеха таблета и го направиха по-малък. И някак си и двете идеи не са правилни".

Първият опит за 7-инчов таблет е "доста несръчен", критикува Ролстън. Той смята, че това са били по-скоро опити за смъкване на цената на Ipad. Kindle Fire е на цена от 159 долара. Сегашният IPad започва от 499 долара. Анализаторите смятат, че по-малкият вариант ще се продава добре, ако е на цена 200-250 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:52 | 13.09.22 г.
fallback