fallback

Facebook по стъпките на Amazon

“Харесва ви“, или не, но социалната мрежа се превръща в търговец

14:52 | 29.09.12 г. 27
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След целия шум около IPO-то и свързаните с него инциденти, Facebook (FB) най-накрая започва да осъзнава кое е онова, което иска да бъде, когато порасне. С анонсирането на Facebook Gifts компанията официално започва да продава невиртуални стоки – всичко, като се започне от Starbucks карти за 5 долара и се стигне до тарталети Магнолия и някои по-скъпи продукти. Това е просто начална стъпка в правилната посока за една компания, която все още се опитва да се самоопредели, пише в свой материал Yahoo Finance.

Facebook не е клуб, билборд или търсачка. Facebook е търговец на дребно. Компанията просто изглежда още не го знае, макар и с този ход да се доближава до осъзнаването.

Социалната мрежа има повърхностна информация за това, което интересува 900-те милиона потребители. Тази информация винаги ще бъде с ограничена стойност за рекламодателите по две причини. От една страна, колкото повече реклами позволява FB, толкова по-ниско ниво на ангажираност на потребителите се постига. Всяка реклама ще е на стойност по-ниска от тази пред нея. Второ, Facebook познава само онзи човек, който всеки претендира да бъде. Тя често е платформа за „идеална“ идентичност, докато Google познава реалните потребители. Facebook наистина никога няма да може да се конкурира на това ниво. 

Помислете за начина, по който се купуват книги от Amazon или музика от iTunes. Едва ли мислите как точно се случва това. Един приятел споменава книга, група или филм, които си стрували. Повечето хора имат непрочетени книги в Kindle-а си, за които дори не могат да си спомнят, че са ги купили. Те просто са си там, защото по някое време някой е споменал за тях и са изглеждали интересни.

Facebook може да се отправи на това пътешествие чрез собствен магазин или с партньор като Amazon, Apple или десетки други доставчици.

Ключът към успеха обаче е в това Facebook да продава малки неща и в своята екосистема. "Ние имаме един милиард потребители с идея да купят нещо и искаме просто част от приходите в замяна на това да ги дадем на бизнеса ви", е посланието, което социалната мрежа трябва да предаде на търговците.

Това наистина не може да се нарече секси сделка и маржовете са малки, но приходите ще бъдат огромни. Ако Facebook посегне към бизнеса, а има 99% шанс да го направи, компанията може да бъде първият истински онлайн търговец, появил се в рамките на едно десетилетие. Но ако се придържа само към продажба на реклами и дребни продажби, цената на акцията може да падне и до 5 долара. Изборът е техен, заключава Джеф Майк от Yahoo Finance. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:22 | 14.09.22 г.
fallback