fallback

Производителите се борят с бавния бизнес на принтерите

Lexmark вече няма да произвежда мастилено-струйни принтери, концентрира се върху услуги

18:04 | 29.08.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Бизнесът с принтерите продължава да бъде в упадък. Потребителите затягат коланите и натискат покупките на компютри и принтери на заден план. Също така те все по-често посягат към мобилните устройства, така че бизнесът с отпечатването на документите отива към залеза си. Потребители запазват и споделят съдържание, данни и цифрови документи все по-често и в облака, пише в свой анализ по темата Wall Street Journal.

В този критичен период за принтерната индустрия американският концерн за печатни устройства и услуги Lexmark International обяви окончателното прекратяване на продажбите на мастилено-струйни принтери. В дългосрочен план Lexmark планира напълно да се измъкне от затруднения бизнес с принтерите и да се съсредоточи повече върху услугите.

В жертва на закритото мастилено-струйно подразделение падат 1700 работни места. Това са около 13% от общата работна сила. От друга страна Lexmark иска да продължи да прави лазерни принтери. Преструктурирането ще струва на компанията около 160 млн. долара. Въпреки това концернът се надява да спести около 85 млн. долара само през следващата година.

„Решението за мастилено-струйните принтери бе трудно, но е необходимо да се подобри рентабилността и спестяванията. Едновременно с това по този начин може да увеличим инвестициите в нашите продукти с по-високи маржове", заяви по време на конферентен разговор председателят и главен изпълнителен директор Пол Руук.

Обявеният план наелектризира борсата, като акциите на Lexmark скочиха с 14% до 21,62 долара за брой.

Слабото търсене на традиционни принтери накара Lexmark още през 2007 г. да каже „сбогом“ на мастилено-струйния сегмент за потребителите. Вместо това компанията от Лексингтън, Кентъки, се посвети на високопроизводителни принтери за бизнес клиенти. И софтуерът за управление на електронни данни се счита за нов и обещаващ бизнес.

Но все по-големият набор от услуги не успява да компенсира забавянето на продажбите в основната дейност. Lexmark обяви през юли най-драматичния спад на тримесечните печалби от 2009 г. насам.

И конкуренцията е с проблеми

Конкурентите Xerox Corp и Hewlett-Packard също се борят със спадащи продажби в бизнеса си с принтери. И двете компании залагат повече на консултантски и други бизнес услуги. Но тази стратегия си има своите капани. По-рано този месец HP отписа около 8 млрд. долара загуба от своите технологични бизнес услуги. Рядко изключение е изпадналата в криза бивша легенда за фотоснимките Eastman Kodak. През януари компанията попадна под защита от фалит и сега иска да остане в бизнеса тъкмо с продажбата на мастилено-струйни принтери за потребителите и бизнеса. Eastman Kodak иска да се съсредоточи върху бизнес клиентите, но и бизнесът с крайните потребители, който навремето беше най-печеливш, все още е много голям.

Шефът на Lexmark Руук посочва именно жестоката ценова конкуренция при мастилено-струйните принтери като основна причина за напускането на този бизнес. „Приемът сред бизнес клиентите ни на мастилено-струйните принтери нарасна след наскоро пуснатата ни нова платформа, но ние стигнахме до извода, че агресивната ценова политика на пазара и необходимите инвестиции са просто твърде висока цена за нас".

По отношение на лазерните принтери обаче Lexmark остава на линия. Бизнесът там ще бъде разширен. Компаниите предпочитат тази технология, казва Руук. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:28 | 14.09.22 г.
fallback