fallback

Борсовите уроци на Apple и Facebook

Дали рекордната цена за акциите на Apple може да бъде сигнал за продажба, а сривът при книжата на Facebook - знак за покупка

11:34 | 30.08.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Който заради Олимпийските игри или драматичната раздяла на холивудските звезди Том Круз и Кейти Холмс се е разсеял за момент от състава на своя инвестиционен портфейл, трябва само да извади своя iPhone от джоба си и да влезе от него във Facebook.

Случващото се на борсите от последните месеци може да се обобщи и с различните съдби на технологичния гигант Apple и на социалната мрежа Facebook. Apple наскоро беше коронована като най-голямата компания по пазарна капитализация в историята на САЩ (това също има и ограничения, но повече за това по-късно). Facebook пък се бори с паднали наполовина цени на акциите от скалъпеното през май IPO досега, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Разликата в стойностите, които инвеститорите приписват на двете компании - Apple в  момента би струвала около 621 млрд. долара, а Facebook - 42 млрд. долара - е по-голяма от цялата икономика на ЮАР. Но преди всичко тази разликата предоставя важна информация за възприятието на инвеститорите.

Широко разпространената несигурност и ниските лихвени проценти накараха инвеститорите да мислят в дългосрочен план. А като гласуват на Apple толкова високо доверие, те залагат на това, че компанията ще бъде успешна в дългосрочен план.

И това не е просто естествена реакция, а твърдото убеждение, че Apple може да продължи да генерира печалби. Ниските лихвени проценти насърчават допълнително тази тенденция, тъй като те практически намаляват стойността на парите, които се инвестират днес, (нека си спомним само за оскъдните лихвени проценти, които банките предоставят) и бъдещата доходност печели все по-голямо значение.

„Успехът на Apple и проблемите на Facebook са две дългосрочни истории", казва Франк Партни, професор по финанси и право в Университета на Сан Диего. „Инвеститорите виждат тези два бизнес модела и си казват „Apple определено ще остане, Facebook - може би не".

А на когото идеята, че Facebook може един ден да изчезне, му изглежда абсурдна, трябва да погледне към съдбите на някога горещите технологични компании като Netscape Communications, MySpace, или дори страдащи компании като Nokia, Hewlett-Packard и Research In Motion.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:21 | 13.09.22 г.
fallback