fallback

iPhone губи позициите си в Китай, изместен от евтини, но "умни" местни модели

Apple няма да владее Китай поради простата причина, че моделите им са много ограничени, а цената е висока, коментира анализатор

14:52 | 16.08.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

Пазарът на смартфони в Китай се разраства със зашеметяваща скорост и рояк малко известни местни производители са на път да си разделят значителна част от пазарния дял на Apple, пише CNBC.

До края на годината продажбите на смартфони в Китай се очаква да надхвърлят тези в САЩ и така китайският пазар да се превърне в най-големия в света.

Последното предизвикателство за iPhone е новият модел на популярния смартфон MiOne на Xiaomi Technology, който беше представен по-рано днес. Телефонът има по-добри характеристики от iPhone 4S при два пъти по-ниска цена. 

Въпреки че продажбите на iPhone в Китай се увеличат, пазарният дял на Apple е в стагнация и вероятно ще започне да се свива, тъй като търсенето на iPhone е силно в едва няколко богати китайски градове, коментират анализатори.

„Зоната на достъпността в Китай е между 800 и 1500 юана (130 – 240 долара)“, коментира Майкъл Кленденин, управляващ директор на базираната в Шанхай консултантска компания RedTech Advisors. "Обикновеният човек би купувал точно тези евтини телефони средна класа“, допълва той.

Според изследователската компания IDC продажбите на смартфони, струващи под 200 долара през миналата година в Китай, са достигнали 40% от общите продажби, докато тези на струващите над 700 долара са били около 11%.

Apple представя по един нов модел iPhone на година при цена от около 800 долара, което представлява двумесечната средна заплата в повечето китайски градове, където живее половината от възлизащото на 1,3 млрд. китайско население.

Според анализаторите реалният растеж на пазара на смартфони в Китай е при евтините апарати, където голямото разнообрази от модели на различни цени привлича хората, които за първи път купуват подобен телефон.

„Apple няма да владее Китай поради простата причина, че моделите им са много ограничени, а цената е висока“, казва Ти Зед Уон, анализатор на IDC. „На базата на тези два фактора ние не смятаме, че Apple ще бъде номер 1 на пазара на смартфони в Китай“.

През първото тримесечие на годината Apple се нарежда на второ място по продажби на смартфони в Китай с 17,3% пазарен дял след Samsung Electronics с 19,2%, разкриват данни на Gartner.

Смартфоните на Xiaomi, която е основана преди едва две години, но вече струва повече от производителя на Blackberry Research in Motion, са изключително популярни. Компанията, основана от Лей Дзюн, през юли обяви, че приходите й за първото тримесечие са близо 1 млрд. долара, а продажбите и възлизат на 3 млн. телефона.

Пазарният дял на Apple се понижава глобално и през 2016 г. мобилната операционна система на компанията - iOS се очаква да е инсталирана в по-малко смартфони, отколкото Android на Google и Windows на Microsoft, прогнозира Санди Шен, анализатор на Gartner. В началото на тази година iOS на Apple заемаше 2 място в световен мащаб.

IDC и Gartner прогнозират, че през тази година доставките на китайски смартфони могат да достигнат 140 млн., с което пазарът в Китай да задмине този в САЩ. Растежът на пазара на смартфони в Китай се дължи главно на моделите на ZTE, Lenovo и по-малките производители като Xiaomi, Gionee и Meizu Technology.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:29 | 12.09.22 г.
fallback