fallback

Как компаниите печелят от Facebook

Deloitte: Само в Европа Facebook е „виновна“ за допълнителен годишен оборот от 32 млрд. евро

11:46 | 17.05.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Анализаторските компании не са единодушни за икономическото влияние на Facebook и Сие. Снимка: Ройтерс

Германската компания Rügenwalder Mühle, производител на колбаси, залага много на Facebook. За своя нов продукт „Вкус на 2011 година“ производителят стартира анкета в социалната мрежа. Там са публикувани десет варианта, за един от които феновете трябваше да дадат своя глас, пише Handelsblatt. 

Най-много гласове печели вариантът „Домати – рукола“ и по-късно се появява на рафтовете в супермаркетите.

Възможностите, които социалните мрежи като Facebook, Twitter, LinkedIn или Pinterest предоставят на компаниите, изглеждат неограничени. Компании като Rügenwalder, Ritter Sport или McDonald's насърчават интернет потребителите да създават нови варианти на продуктите им.

Други, като Starbucks, наемат новите си таланти от мрежите, а трети, като Otto или Kahla, ги използват като канал за разпространение. Отдавна социалните мрежи се разглеждаха като дразнещи социални медийни играчки, с които мениджъри и служители си губят времето и не вършат нищо за своите фирми. Сега с това разбиране е свършено.

По данни на германския браншови съюз Bitkom почти половината компании в Германия използват за разработване и подпомагане на бизнеса си социални мрежи. Други 15% имат конкретни планове да започнат да го правят скоро. В мрежите те намират своите нови клиенти. Така например само в Германия за последните шест месеца Facebook има 2 млн. нови абонати и държи първенството по този критерий, пише още Handelsblatt.

Концернът от хранително-вкусовата промишленост Nestlé е представен във Facebook с 250 страници на марки. 10% от рекламния му бюджет е предназначен за нови комуникационни канали.

И все пак – въпреки че компаниите постоянно повишават бюджетите си за социални медии, много анализатори си задават въпроса колко високи са ползите от приятелските мрежи.

Отговор на този въпрос се опитва да даде фирмата за маркетингови проучвания Millward Brown, която представи в Берлин проучване, поръчано от гиганта в търсенето Google. Със своята творба Google + американският концерн се опитва да направи своя аналог на Facebook.

Съответно положителни са и изводите на изследователите за пазара: "Компаниите осъзнават, че социалните мрежи не са заплаха за техния бизнес успех", казва мениджърът на Google Майкъл Корбахер.

"Решенията могат да бъдат вземани по-бързо", рекламира Корбахер социалните мрежи, „а компаниите могат да станат по-гъвкави и конкурентни". Google е анкетирал за проучването 2700 професионалисти, от които 40% са изпълнителните директори в седем страни от Западна Европа. Става дума за техните собствени начини за използване на социалните медии, както и за ефекта върху дружествата, които представляват.

Представеният резултат: сътрудничеството и обменът на знания се подобряват, генерират се повече идеи и иновации, увеличава се производителността. В допълнение - предимно мениджъри сърфират често в страниците на Facebook, Google + и останалите социални мрежи - близо три четвърти от тях са били най-малко веднъж на седмица в тези сайтове, докато сред подчинените им този дял е почти 50%.

Изследването на Google не е първият опит да се изследва икономическата полза от мрежите за приятелства. В началото на годината одиторската компания Deloitte заяви: Платформата Facebook е важен икономически фактор,  само в Европа тя е „виновна“ за допълнителен оборот от 32 млрд. евро и за създаването на 232 000 работни места.

Изследването обаче е поръчано от Facebook. За отрезвяване през миналата седмица обаче се погрижи консултантската фирма McKinsey. След свое проучване тя обяви – компаниите все още са далече от печелившо използване на социалните мрежи.

На това мнение явно е и General Motors. Едва преди дни американският концерн обяви, че няма да рекламира повече във Facebook, защото платените реклами почти не влияят върху клиентите.

Производителите на потребителски стоки биха могли да използват платформата много по-успешно. Така поне показват резултатите от ново изследване на Ernst & Young. Според него 85% от онлайн купувачите не са доволни от сделките и начина на осъществяването им. Сред 25 000 респонденти обаче съществуват различия: китайците имат много доверие в онлайн търговията, за разлика от европейците. Едно обаче е съвсем сигурно според проучването – онлайн рекламата превъзхожда конвенционалната реклама с „цяла обиколка на стадиона“, завършва Handelsblatt. 

Как да направите вашата марка успешна в интернет - на това може да ви научи Марвин Лиао през призмата на своя 10-годишен опит в Yahoo. Регистрирайте се тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:11 | 13.09.22 г.
fallback