fallback

Мобилните оператори спират преференциалните цени за смартфони

Водещите испански оператори Telefónica и Vodafone вече отказват да правят отстъпки в цените на телефоните за новите си клиенти

16:11 | 08.05.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Редица мобилни оператори в момента променят условията на своите договори за смартфони, от които до този момент в най-голяма степен се възползваха производители на телефони като Apple. За клиентите обаче това би означавало, че те ще трябва да плащат повече за устройства като iPhone, пише в свой анализ Wall Street Journal.

В САЩ мобилните оператори вече повишиха месечните тарифи. Ако надградите своя смартфон, вече ще плащате по-високи такси от досегашните. С това клиентите трябва да се отблъснат от желанието да си купуват нов мобилен телефон.

Операторът Verizon например е завишил през миналия месец на някои свои клиенти таксата за надграждане до 30 долара. AT&T и Sprint пък удвоиха своята такса до 36 долара. Клиентите в САЩ плащат тези такси, ако получат нов, по-модерен апарат. 

И месечните такси за договорите за смартфони скачат. Така например AT&T увеличи таксата за месечния обмен на данни с почти една трета, за това пък предлага по-голям обем данни.

В Европа компаниите преминаха към още по-агресивни мерки. Двата водещи оператора на Испания Telefónica и Vodafone вече отказват да дават на новите си клиенти безплатни телефони, както правеха досега.

Силата на производителите на устройства и софтуер

На глобалния пазар на мобилни телефони производителите на оборудване като Apple, Samsung и разработчиците на софтуер като Google все още разполагат със значителна власт. Телекомуникационните компании обикновено плащат пълната цена за телефоните и ги продават с по-големи отстъпки на своите клиенти, които сключват двугодишни договори.

Последните тенденции могат да стреснат клиентите, но инвеститори и анализатори аплодират операторите за съпротивата им. Доставчиците ще могат да се възползват от бума на смартфони повече, ако повишават цените за услугите и намаляват цената за закупуване на нови телефони, казват анализатори.

„Увеличава се доверието, че ние сме на прага на по-дисциплинирано и печелившо бъдеще", твърди в свой коментар Крейг Мофет, телекомуникационен анализатор в Bernstein Research. Въпросът сега е до каква степен доставчиците ще повишат печалбата си с "повишаването на дисциплината и мощта за ценообразуване".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:48 | 12.09.22 г.
fallback