Не бе толкова отдавна времето, когато азиатско-тихоокеанският регион бе просто бележка под линия в отчета на Apple. Но тези дни отминаха безвъзвратно, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Приходите на азиатския пазар, подхранвани от продажбите в Китай, се увеличиха повече от два пъти. 26% от консолидираните продажби в размер на 39,2 млрд. долара през първите три месеца Apple е направил именно в азиатско-тихоокеанския регион.
Още през текущото тримесечие регионът би могъл да се превърне в най-силния пазар за Apple по размер на продажбите. Приходите за първите три месеца възлизат на 10,2 млрд. долара спрямо 13,2 млрд. долара за региона Америка, който от много години е безспорно най-значимият пазар на компанията. Ако към азиатско-тихоокеанския регион се причисли и Япония, където приходите в размер на 2,6 млрд. долара са почти двойно по-високи от година по-рано, то двата региона и сега ще са с равни позиции.
Колко драматична е промяната показва и поглед в баланса за последните години. За първи път азиатско-тихоокеанският регион влезе като географско подразделение в отчета през четвъртото тримесечие на 2009 г. По онова време Apple пусна iPhone на китайския пазар – две години след дебюта му в САЩ.
Потенциалът в Народната република е невероятно висок, тъй като Apple все още не е представил в страната своя iPad 3 - устройството, от което за първите три месеца на годината в световен мащаб бяха пласирани 11,8 млн. броя.
Китай ще направи от Apple окончателно глобална марка
Разбира се, марката с лого на отхапана ябълка от край време има добра репутация и отвъд Америка. През миналите няколко години концернът откри редица собствени магазини в чужбина или намери дистрибуторски партньори. А пред магазин на компанията в Пекин пускането в продажба на последния модел iPhone се погрижи за толкова дълга опашка, че полицията трябваше да въдворява ред.
Бързият ръст в Азия показва до каква степен Apple вече е глобална марка. 64% от общия оборот на концерна през първите три месеца идват извън родния пазар, което е рекордна стойност. „iPhone насърчава международната експанзия на концерна както нито един друг негов продукт досега“, описва ситуацията Майк Уолкли, директор на инвестиционната банка Canaccord Genuity.