fallback

Как козметичният концерн Avon пропусна интернет ерата

През миналата година американски клиенти са купили козметика за 3,5 млрд. долара в интернет

14:55 | 28.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската козметична компания Avon е пред риск да проспи ерата на интернет. Известният със своите „Avon Ladies“ концерн от Ню Йорк изостава след конкурентите си, смятат мнозина наблюдатели. Много стресирани клиентки биха предпочели да купуват своите козметични продукти директно през интернет, вместо чрез търговски консултанти. А техният успех ерозира все повече: оперативната печалба на всяка "Avon Lady" падна през последните десет години в САЩ със 75%, твърди изследване на анализаторите Sanford C. Bernstein, цитирано от Wall Street Journal. 

Да обърне тази тенденция е сред основните задачи на новия директор – Шерилин С. МакКой, която пое ръководството в понеделник. Преди това тя работеше в продължение на 30 годиин за Johnson & Johnson.

Предизвикателствата пред нея включват и други вътрешни проблеми. Става въпрос за възможна корупция в международния бизнес и страдащия бразилски пазар, най-големият за компанията. Тук сривове в компютърните системи причиниха големи проблеми. А най-голямата задача е още по-сложна. МакКой трябва да отвърне на оферта за поглъщане от Coty Inc. за 10 млрд. долара. Дори само спадът в САЩ подчертава мащаба на промените, които са необходими. Анализатори и бивши корпоративни мениджъри оценяват времето, необходимо за обрат, на между три до пет години.

Продавачките от врата на врата на Avon се изправят срещу все по-силната конкуренция на онлайн компании като LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Sephora и Walgreen. Според данни на Euromonitor International през миналата година американски клиенти са купили козметика за 3,5 млрд. долара в интернет. Това съответства на пазарен дял от 5,7%, а тенденцията е възходяща.

Avon се опитва да наваксва, но с много бавни темпове. Приложенията за Iphone и Android устройства са доста тромави, а козметичния гигант се опитва да продава и чрез Twitter, но със смесен успех. В САЩ в Twitter компанията има 35 000 последователи. От другата страна е френската верига парфюмерии Sephora с над 460 000 последователи, но за глобален акаунт за цялата компания.

Avon прави твърде малко за новите канали за дистрибуция, като например социалните медии, смартфони и таблети, смятат и много консултанти по продажбата. При това при поръчки чрез интернет страницата на Avon те получават комисионна само в случай, че бъдат идентифицирани и посочени от клиента си в падащо меню на сайта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:03 | 14.09.22 г.
fallback