Преди всичко със своята нова серия смартфони Lumia финландският комуникационен концерн Nokia иска да обърне курса към загуба в обратна посока. Но първите данни за продажбите показват, че клиентите въобще не са убедени в превъзходството на устройството, пише Wall Street Journal.
В четвъртък главният изпълнителен директор Стивън Елъп призна, че продажбите на Lumia вървят „смесено“. Това е удар по финландците, които трябва да се борят да не потънат на един конкурентен и пълен с евтини устройства пазар.
„Ние надминахме очакванията на някои пазари, включително и САЩ", каза Елъп. „Но на други пазари, като Великобритания, откриваме, че е трудно да набираме скорост."
В резултат на това Елъп планира „драстично“ намаляване на цените на бъдещите устройства Lumia, за да се конкурират те с азиатските производители. Той обаче признава, че все още няма твърда дата, от която новите по-евтини телефони ще бъдат представени на пазара.
В четвъртък Nokia представи доста по-слаби от очакванията финансови резултати. Оперативната загуба за периода възлиза на 1,34 млрд. евро, докато анализаторите очакваха минус 731 млн. евро. след предупреждението за резултатите от миналата седмица. Продажбите са намалели с почти една трета до 7,35 млрд. евро, което е в рамките на очакванията. В резултат на това вицепрезидентът по продажбите Колин Джилс ще се сбогува с позицията си.
Къде бърка Nokia
В продължение на дълъг период от време Nokia успяваше да се наложи на развиващите се пазари. Финландците произвеждаха все по-евтини устройства, които могат да направят много повече, отколкото само обаждания и изпращане на текстови съобщения. Едва през миналата седмица на пазара излезе Nokia 103, която ще струва еквивалента на 16 евро.
Потребителите по целия свят обаче все по-често изоставят класическите устройства на Nokia и посягат към евтините смартфони, снабдени с операционната система Android на Google. Samsung Electronics може да изпревари според оценки на пазарни анализатори още през тази година Nokia като най-големия производител на мобилни телефони в света.
Елъп каза, че сегашната продуктова гама се посреща все по-зле от добре запознатите с технологиите потребители в Близкия изток, Африка или Азия. В сегмента на класическите мобилни телефони компанията планира да засили интеграцията със социални мрежи като Facebook и Twitter.
Nokia 103 ще започне да се продава през следващите седмици в Нигерия, заяви говорител на компанията. Техническите характеристики включват фенерче, устойчива на прах клавиатура и по-силни високоговорители, които да удавят шума на тежкия трафик в столицата Лагос.