fallback

Google търси нови ниши в Европа

Новият ръководител на компанията за Северна и Средна Европа иска да насърчи корпоративното ползване на електронна търговия

12:43 | 27.01.12 г.
Автор - снимка
Създател

На Мат Бритин, новия директор на Google за Северна и Централна Европа, все още му личи, че някога е бил спортист от световна класа. И това не е само заради жилавата му фигура. Той е все още точно толкова фокусиран, колкото трябва да бъде всеки един гребец, който иска да се състезава на Олимпийски игри.

Като се има предвид, че понякога съществуват търкания между Google и различните европейски органи, Бритин ще има нужда от цялата си концентрация. Той наследява редица спорове, в които щатският гигант в интернет търсенето е замесен из целия континент. Към това следва да се добавят опасения за защитата на неприкосновеността на личния живот, спорове за авторски права, въпроси на данъчното облагане и не на последно място, изследванията на Европейската комисия за твърденията за антиконкурентно поведение, пише в свой анализ Wall Street Journal. 

Освен това 43-годишният британец поема щафетата от Филип Шиндлер във време, когато компанията е подала сигнал за промяна в своя подход. Дейвид Дръмънд, главен юридически съветник на Google, обяви през май: „Ние наистина се опитваме да работим с хората в Европа върху това да засилим позицията си като местен доставчик“.  Задачата на Бритин, който по време на Олимпийските игри в Сеул през 1988 г. спечели медали с британския отбор по гребане, ще бъде да задава такта на отбора.

Много от причините, заради които хората са сърдити на гиганта в търсенето, Бритин свежда до факта, че компаниите се чувстват заплашени от новите технологии. „Интернет е засегнал много хора в един много кратък период от време", казва той. "Преди десет години нямаше почти никаква електронна търговия, а сега тази област има огромен принос към БВП. Така че не е никаква изненада, че интернет разтревожи мнозина“.

„Към тези, които се дразнят са много вестници. Те се оплакват силно от влиянието, което интернет може да окаже върху тях. И това се се преувеличава в медиите", казва Бритин. „Бих казал, че задачата е в това да се образоват хората, за да разбират ясно как интернет компании като нашата могат да им помогнат да се справят с предизвикателствата".

А фактът, че работата на Google ще бъде широко проучвана и осветена, не може да обезпокои Бритин. „Това е съвсем нормално заради нашата популярност и необятността на интернет. Ние правим всичко възможно, за да подкрепим разследванията в момента. Нашата задача е да обясним как ще работим. Ако можем да направим нещо за подобряване на това, тогава ще сме щастливи да сътрудничим. Трябва да имаме предвид и това, че интернет се разраства много бързо и на Google се гледа като на шлюз към мрежата“.

Една част от разследванията на ЕК се върти около това дали Google не злоупотребява с пазарното си положение. Използването на интернет се измерва различно в зависимост от организацията, но според данни на Hitwise за Великобритания на Google се падат 91% от всички заявки за търсене. Други източници смятат, че пазарният дял на Google във Франция, Испания, Германия, Швейцария, Португалия, Холандия, Полша, Румъния, Белгия и Унгария е повече от 90%.

Така че може ли Google да бъде описан като де факто монопол?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:43 | 11.09.22 г.
fallback