Всяка седмица на световните пазари се появяват около 100 нови филма и около 250 нови книги и 15 000 нови приложения. Тези мини програми за смартфони и таблети направиха революция в телекомуникационния бизнес. През тази година производителите ще имат от тях приходи в размер на поне 5,5 млрд. евро, а през 2015 г. се очаква тази сума да нарастне до 28 млрд. евро.
Въпреки че онлайн магазинът за приложения за мобилната платформа Android - Android Market, все повече се доближава по брой налични приложения до конкурента си App Store, се оказва, че последният е доста по-напред що се отнася до приходите.
През 2011 година продажбите на приложения за iPhone са генерирали четири пъти повече приходи, става ясно от актуално изследване на Distimo, цитирано от PC Magazine. С приложения за iPad пък са постигнати вторите най-високи приходи.
В своето изследване Distimo е сравнила 200-те най-скъпи приложения на различните магазини. Пазарната позиция на Apple е разделена на две – в софтуер за iPhone и за iPad.
Така наречените „Freemium“ бизнес модели са били през 2011 г. една от най-важните стратегии за монетаризация, смятат пазарните анализатори. Половината от приходите на 200-те най-скъпи приложения за iPhone са именно Freemium-Apps: безплатни базисни услуги, които може да се надграждат с допълнителни функции срещу заплащане. В Android Market техният дял е още по-висок – около 65%.
Сред най-важните пазари на ръст за Apple е Китай. През 2011 г. там са били инсталирани значително повече приложения от година по-рано. Ако пък за сравнение се вземат САЩ, то в Китай се правят 30% от свалянията за iPhone и 44% от тези за iPad.
Освен App Store и Android Market пазарните анализатори са взели предвид и Amazons Appstore, Blackberry App World, Ovi Store на Nokia, както и Windows Phone Marketplace на Microsoft.