fallback

IDC: Пазарът на таблети расте с по-бавни темпове

Apple продължава да е лидер по отношение на продадените таблети, а Android – в сегмента на мобилните операционни системи

11:35 | 16.12.11 г.
Автор - снимка
Създател

Обемът на световните продажби на таблети през третото тримесечие остана под очакванията на анализаторската компания IDC. Общо браншът е продал 18,1 млн. устройства, което е ръст от 23,9% спрямо предходното тримесечие. На годишна база ръстът е 264,5%. Първоначалната прогноза на компанията за пазарни анализи обаче беше за продажби в размер на 19,2 млн. броя.

Въпреки това IDC повиши прогнозите си за календарната 2011 г. до 63,3 млн. броя. В последната си прогноза компанията очакваше продажбите да са до 62,5 млн. броя. В началото на годината анализаторите очакваха продажби за 50 млн. броя за цялата 2011 г. 

През третото тримесечие Apple е продала 11,1 млн. устройства iPad, което осигурява пазарен дял от 61,5%, с 1,8 пункта по-малко от предното тримесечие.

С разпродажбите на базирания на WebOS таблет TouchPad, HP завладя 5% от пазара, което стигна за третото място след Samsung. Пазарният дял на корейците е малко по-висок – 5,6%.

Тъй като IDC взима под внимание в статистиката си и електронни четци с LCD дисплей, като Nook naпример, неговият производител Barnes & Noble има пазарен дял от 4,5% през третото тримесечие с дял от 4,5% - преди Asus с 4%.

Според IDC между юли и септември на 32,4% от всички таблети е бил инсталиран Android. През четвъртото тримесечие делът на мобилната операционна система на Google се е повишил до 40,3%. Причина за ръста е навлизането на пазара на нискобюджетния таблет Kindle Fire на Amazon.

Ръстът е за сметка на операционните системи на Blackberry OS и iOS, чиито общ дял спада през същия период до 59%. Освен това между октомври и декември WebOS на практика ще изчезне напълно от пазара и проектът с отворен код, който бе обявен наскоро от HP, няма да играе значима роля на пазара на таблети, смятат от IDC.

„Голямото портфолио на Apple от специфични приложения, идващите версии на iPad и увеличаващата се физическа наличност със собствени магазини във възникващи пазари като Азия и Пацифика, ще помогне на компанията да задържи глобалната си лидерска позиция“, казва анализаторът Дженифър Сонг. „Подобрените потребителски настройки на Android и по-ниските цени ще помогнат на операционната система в този напрегнат икономически климат да увеличи пазарните си дялове", коментира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:32 | 12.09.22 г.
fallback