fallback

Ще успее ли Zynga да намали зависимостта си от Facebook?

Голяма част от инвеститорите разглеждат високата зависимост на производителя на игри от социалната мрежа като недостатък, но някои виждат в нея предимство

11:29 | 15.12.11 г.

„Ние генерираме на практика целите си приходи и привличаме всички играчи чрез платформата на Facebook и очакваме да продължим да правим това в обозримо бъдеще“, пише в представянето на първичното публично предлагане на производителя на игри Zynga, цитирано от Ройтерс.

По принцип зависимостта от социална мрежа е смятана за рисков фактор. Но откакто компанията, лансирала игри като Mafia Wars и FarmVille, генерира около 95% от приходите си чрез Facebook, притесненията сред инвеститорите са, че връзката ѝ със социалната мрежа на Марк Зукърбърг е по-малко рисков фактор, отколкото бизнес модел.

А как ще се представя Zynga като публична компания ще зависи до голяма степен от способността ѝ да се отскубне от Facebook. Или най-малкото от способността ѝ да убеди инвеститорите, че може да го направи.

До момента обаче инвеститорите не се поддават на убеждаване.

Производителят на игри ще се стреми да привлече 925 млн. долара при стартирането на търговията с акциите му в петък.

На официалното обявяване на IPO-то на компанията в понеделник в Сан Франциско инвеститорите използваха по-голямата част от времето, отделено за въпроси към представителите на Zynga, с питания за Facebook.

„Всеки път, когато разчитате в толкова голяма степен на една компания, трябва да се притеснявате“, заяви Дан Найлс, главен инвестиционен директор в AlphaOne Capital Partners, наблюдавал представянето по интернет.

От гледна точка на инвеститорите да се пренебрегне фактът, че само 5% от 828 млн. долара приходи на Zynga за първите 9 месеца на годината идват извън Facebook, може да бъде пагубно.

От компанията признават този факт в представянето, отбелязвайки, че „всяко влошаване на връзките ни с Facebook ще навреди на нашия бизнес и ще се отрази неблагоприятно на цената на обикновените ни акции от клас А“.

Facebook прибира 30% от приходите на Zynga, получавани чрез социалната мрежа, като ѝ осигурява над 222 млн. активни играчи месечно според уебсайта за проучване на интернет-трафика AppData.

Самостоятелно Zynga генерира повечето от приходите си от по-малко от 3% от играчите си, които купуват виртуални стоки и чипове за покер.

Зависимостта от една компания определено носи рискове за възможностите за ръст на производителя на игри. Ако увеличаването на потребителите на Facebook се забави, се очаква това да се случи и с играчите на Zynga. А в най-лошия случай, ако социалната мрежа реши да изхвърли игрите от платформата си, това може да застраши целия бизнес на Zynga.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:12 | 12.09.22 г.
fallback