fallback

Къде са акциите на интернет компаниите, станали публични през 2011 година?

Инвеститорите запазват интереса си към сектора, като повечето дружества отчитат ръст на пазарната си капитализация

14:40 | 08.12.11 г.
Автор - снимка
Създател

Yelp и Zynga вече подадоха заявления за организиране на първично публично предлагане на акциите си. От дълго време пък се спекулира кога това ще направи и социалната мрежа Facebook.

Множеството IPO-та на американски технологични компании показват, че ситуацията в сектора е доста динамична. Особено вярно е това за онези дружества, които са тясно свързани с интернет потреблението. 

Анализ на АР си поставя за цел да проследи какво е било представянето на компаниите от сектора, които са се осмелили да станат публични от началото на тази година.

Сред най-очакваните IPO-та през тази година без съмнение бяха тези на социалните мрежи Groupon и LinkedIn. Особено голям бе интересът и към акциите на онлайн агенцията за недвижими имоти Zillow, които се изстреляха със 79% в първия ден на търговия.

От всички компании, попадащи в анализа, при три има падане на цената под тази от първичното предлагане. Такава е ситуацията при интернет радиото Pandora Media и агенцията за отдаване на автомобили под наем Zipcar.

Компания Първи ден за търговия Цена на IPO Затваряне в първата сесия Затваряне на 7 декември
Цена Изменение Цена Изменение спрямо IPO
Angie's List 17.11.2011 г. 13 долара 16,26 долара 25,00% 15,61 долара 20,00%
Groupon 4.11.2011 г. 20 долара 26,11 долара 31,00% 21,15 долара 6,00%
Zillow 20.07.2011 г. 20 долара 35,77 долара 79,00% 24,60 долара 23,00%
Pandora Media 15.06.2011 г. 16 долара 17,42 долара 9,00% 10,47 долара -35,00%
LinkedIn 19.05.2011 г. 45 долара 94,25 долара 109,00% 72,46 долара 65,00%
Zipcar 14.04.2011 г. 18 долара 28 долара 56,00% 14,31 долара -21,00%
Demand Media 26.01.2011 г. 17 долара 22,65 долара 33,00% 7,95 долара -53,00%

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:59 | 14.09.22 г.
fallback