fallback

Шефът на Sony: Да не мислим с манталитета на гребците на кану

Хауард Стингър призовава големите компании да не гледат към миналото, а да работят усилено върху бъдещите продукти

17:15 | 21.09.11 г. 1
Автор - снимка
Създател

Стингър признава, че Sony трудно се напасва към дигиталната епоха. Снимка: Ройтерс

„Всички големи компании имат манталитет на гребци на кану“, заяви главният изпълнителен директор на Sony Хауард Стингър по време на организираната от IBM мениджърска конференция THINK. „Шефовете се трудят усърдно, „гребат“, но постоянно гледат назад, в миналото“, поясни Стингър.

За някога успешни компании било особено трудно да се противопоставят на изкушението да преживяват отново и отново своята история, докато се опитват да изграждат нови бизнеси за бъдещето. Не на последно място Стингър акцентира и на случващото се в неговата компания и трябваше да признае, че въпреки пионерската роля на Sony в сферата на преносимия музикален плеър (с Walkman) компанията трудно се напасва към дигиталната ера.

Това е причината концернът да пропуска трендовете в технологичния свят, да намалява резултатите си в крайна сметка да бъде избутан от конкуренти като Apple.

„Като аналогова компания, която произвежда тонколони, ние се чувствахме доста добре“, признава мениджърът. „И тогава  трябваше да променим предприятието и да създадем дигитална хоризонтална платформа“.

През шестте години, в които Стингър е начело на компанията, той се е опитал да живее в настоящето и да прави стъпки напред. Спестява разходи и не се свени да преустанови производството на знакови продукти като самия Walkman, който владееше съзнанието на предишното поколение. Отдавна Sony не произвежда сама и всички свои продукти – голяма част от тях се дават за изпълнение на подизпълнители, за да може технологичната компания да се фокусира върху изследователска и развойна дейност.

Само че всичко това е отнело доста време, признава Стингър: „Не просто заради съпротивлението срещу промените, а защото трябваше да се борим и с рецесии, земетресения и цунами, които също ни възпираха“. За бъдещето шефът на Sony все пак се изказва оптимистично и залага много на новите продукти, като например таблетът Sony S, който трябва да влезе в пряка конкуренция с iPad. Продуктът бе доста хвален от първите тестери, но трябва да се докаже като добър таблет на все по-конкурентния пазар.

Според Стингър Sony все пак е на прав път: „Работим усилено и избягваме да живеем в миналото. А това ще докажат хилядите, които ще се трупат в магазините ни, за да се сдобият с нашия нов таблет“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:29 | 12.09.22 г.
fallback