fallback

Игрите за iPhone стават все по-евтини

Най-голям ръст през първото тримесечие на 2011 г. е регистрирал магазинът на Microsoft, чийто игрови каталог е отчел ръст от 149%

12:09 | 28.07.11 г.
Автор - снимка
Създател

Притежателите на смартфони все по-често плащат и за игри. Илюстрация: jayceeloop via flickr, Лиценз: Creative Commons

По данни на компанията за проучвания и анализи Distimo през юни цените на 300-те най-предпочитани платени игри в онлайн магазина App Store на Apple са спаднали с около 28% спрямо същия месец година по-рано. През юни 2010 г. средната цена е била 2,01 долара (1,39 евро), през януари 2011 г. - 1,69 долара (1,17 евро), а през миналия месец -  1,44 долара (1 евро), пише специализираното издание Zdnet.

Според анализаторите игрите са предпочитана категория в почти всички онлайн магазини. Затова и развитието на цените им се разглежда като важен индикатор за цялото портфолио на магазините.

Освен App Store на Apple Distimo наблюдава за своите анализи и Blackberry App World на RIM, Android Market на Google, Ovi Store на Nokia, App Catalog на Palm, Windows Phone Marketplace на Microsoft и магазина на независимия оператор GetJar.

През юни обаче компанията се е концентрирала предимно в изследването на игри и на магазина App Store на Apple. Най-голям ръст през първото тримесечие е регистрирала Microsoft, чийто игрови каталог е отчел ръст от 149%. Изследването взема предвид и т. нар. вътрешни продажби на приложенията (In-App-продажби). Така се оказва, че безплатните игри, които предлагат виртуални блага или допълнителни възможности срещу пари, са подсигурили половината приходи на 200-те най-силни по продажби игри за смартфони. 35% от 300-те най-предпочитани безплатни игри пък използват виртуална валута.

"Преди една година т. нар. "Freemium" игри (безплатни игри с вътрешни продажби) са правили само 8% от оборота на най-продаваните игри. През юни този дял вече е 52%", казва анализаторът на Distimo Хендрик Кьокок. 

"Предвид факта, че приходите на 200-те най-силни игри са се увеличили със 79% за една година, оборотът на най-обичаните Freemium игри се е увеличил за същия период с повече от 10 пъти".

Според доклад на анализаторската агенция Nielsen игрите са най-популярните мобилни приложения сред потребителите на смартфони. Оказва се, че 64% от изтеглените приложения са игри, а 93% от потребителите, които биха платили за мобилно приложение, биха дали парите си за игри.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:09 | 28.07.11 г.
fallback