Със своята игра за мобилни телефони Angry Birds финландският разработчик Rovio печели наистина добре, но и успя да изгради широка общност от фенове. Сега обаче компанията има още по-амбициозна задача - до две години да има над 1 млрд. почитатели.
Това е една от основните причини, поради които Rovio взема решението да навлезе на китайския пазар с изработена стратегия за капитализиране на огромния интерес там, съобщава технологичният блог VentureBeat.
Базираната в Хелзинки компания, която започна да предлага забавната игра за iPhone в края на 2009 г., решава да се позиционира на китайския пазар, таргетирайки над 1 милиард фенове.
Към момента Angry Birds има над 100 млн. активни потребители месечно, като това постижение е достигнато вероятно по-бързо от който и да е технологичен бранд до този момент. Досега играта е свалена над 250 млн. пъти, като на ден времето, прекарано в игра на нея, е над 200 млн. минути.
Финландският разработчик ще стартира в Китай преведени на съответния език версии на играта, като заедно с тях открива и магазин, където да се продават брандираните продукти. Офисът на дъщерната компания се намира в Шанхай, където се извършва дизайнът и производството на продуктите. Rovio използва различни стратегии за капитализиране на огромния интерес. В Китай ще се продават и плюшени играчки, които се оказаха хит на пазара, като с това Rovio се надява да преустанови или поне намали дейността на копиращите я фирми. Финландците наеха и бившия председател на Marvel, компания, известна със създаването на едни от най-известните комикси в света като Spiderman, X-men, Iron Man, The Fantastic Four, за да ръководи създаването на анимационен филм за играта. Главната цел е превръщането на Angry Birds в наложил се бранд като Мики Маус или Марио. За тази цел финландците са готови да инвестират всички ресурси в разширяването на портфолиото.
Освен вече споменатите филм и нови артикули Rovio работи и по разширяване на обслужващите платформи. В момента се разработва версия за Nintendo 3DS и наистина имаме право да се съмняваме, че това ще е последната платформа, на която птиците ще гонят лошите навлеци. Запитан дали Rovio няма да стане следващият Pixar, изпълнителният директор на финландската компания Питър Вестербака заявява: "Не можем да мислим за това сега. Но Pixar пораснаха толкова, колкото можеха. Защо да не можем и ние?"