fallback

Как да се откроим на преситения пазар на мобилни приложения?

Битката за внимание на пазара на приложения за смартфони става все по-ожесточена

17:01 | 24.03.11 г.
Автор - снимка
Създател

Магазините за мобилни приложения като App Store на Apple и Android Market на Google стават все по-пренаселени, което кара разработчиците на софтуер да търсят изобретателни начини да се откроят със своите приложения.

Най-пресният пример за подобна изобретателност е не кой да е, а Microsoft. За да популяризира сред потребителите на iPhone своя мобилен браузър Bing, миналото лято Microsoft решава да си партнира с външни софтуерни разработчици.

За тази цел Microsoft спонсорира мобилни приложения, които дават достъп до безплатна музика за определен период. Това увеличава популярността на Bing и го нарежда сред най-често сваляните безплатни приложения за iPhone.

От Microsoft посочват, че обвързването на марката Bing с други популярни марки е увеличило интереса на потребителите на смартфони към интернет търсачката на компанията.

От тогава насам Microsoft разширява стратегията си за партньорство и с други фирми, които разработват приложения за мобилни устройства. Така се стига до партниране с разработчика на игри Rovio Mobile, който създава версия на своята популярна игра "Angry Birds" ("Гневни птици") с вградени онлайн карти от Bing.

Резултатите от стратегията са красноречиви – миналата есен за известно време шест от 25-те най-популярни приложения в App Store са брандирани от Bing, а мобилното приложение на Microsoft бележи 20% ръст в изтеглянията си.

Решенията на Microsoft са само един пример за това как разработчиците все повече търсят начин да се откроят от тълпата в магазините за мобилни приложения.

Такива магазини имат не само Apple и Google, но също Research In Motion и Microsoft. През тази седмица „отвори врати” и най-новият магазин за мобилни приложения – този на Amazon, който ще разчита на по-добра организация, за да привлича потребители.

Освен това единствено Amazon ще предлага безплатен период на тестване за всяко приложение.

С увеличаването на броя на онлайн магазините за приложения обаче расте и броят на разработчиците, които се борят за внимание. В Apple App Store в момента има над 350 хил. приложения, а броят им във втория по големина магазин, Android Market, е над 130 хил.

Apple и Google обаче бяха критикувани от разработчиците за това, че магазините им за мобилни приложения са много неподредени. Това ги накара да направят промени, с които да улеснят намирането на приложения. За тази цел Apple добави опция за препоръка, а Google - възможността да се дават оценки и препоръки.

Разработчиците все още недоволстват, че възможността да бъдат забелязани зависи до голяма степен от това дали са сред популярните и най-препоръчвани приложения, защото това остава основния начин, по който потребителите намират приложения.

Трудностите при популяризиране на приложение бързо се превърнаха в пазарна ниша и се появиха компании, като GTekna, които предлагат такива услуги.

GTekna връща парите, ако не успее в рамките на три дни да нареди приложението сред 25-те най-популярни в Apple App Store. Услугата, която може да струва до 5 000 долара, е толкова популярна, че е резервирана за месец напред.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:50 | 11.09.22 г.
fallback