Икономическата стагнация и високата безработица карат мнозина да предвкусват не особено лек от гледна точка на продажбите Коледен сезон по света. На фона на ограничените разходи на потребителите и усложнения достъп до кредитиране, очакванията за най-силния период от гледна точка на продажбите наистина няма как да бъдат розови.
Продажбите в рамките на Коледния сезон са важен индикатор за това, което ще постигнат като финансов резултат компаниите, специализирани в производството на потребителски стоки.
С оглед на факта, че потреблението е движеща сила за икономиката и ясен сигнал за нейното състояние, движението на борсовите индекси вероятно ще попадне в силна зависимост от случващото се около Коледа.
Що се отнася за американския пазар, към който основно са насочени погледите на анализаторите, анализ на IBISWorld, цитиран от Investopedia, показва доста положителна прогноза. Тя е за ръст на коледните продажби от 3,6 на сто спрямо миналата година.
Тези очаквани резултати обаче са следствие от добрите перспективи на едва няколко компании, главно от технологичния сектор, които пуснаха на пазара атрактивни продукти. Именно върху тях пада тежката задача да спасят Коледа и да покажат, че американската, а и глобалната икономика, се стабилизират.