fallback

Новите навици на геймърите променят пазара на компютърни игри

Продажбите на видеоигри в САЩ са паднали с над 8% през първите 8 месеца в сравнение със същия период на 2009

07:44 | 05.10.10 г.
Автор - снимка
Създател

След едно разочароващо лято производителите на компютърни игри се надяват на нов ръст на продажбите, който да доведе до силен есенен сезон за сектора въпреки значителната промяна в навиците на потребителите, пише MarketWatch.

Проблемът е, че инвеститорите може да не забележат активността в сектора, дори ако сезонът е силен, защото „геймърите“ в САЩ изглежда имат нови навици.

Вместо да посетят магазин и да платят 60 долара за последното заглавие, те предпочитат да купуват видеоигрите директно от мрежата и да ги свалят в конзолите си, като по този начин заобикалят дистрибуторите.

Освен това все повече хора играят любимите си игри много по-дълго време благодарение на възможностите за отборна игра (мултиплеър сесии) в интернет, които значително удължават живота на някои от най-популярните заглавия от последните години, като например “Call of Duty”.

„Вероятно говорим за 25 млн. потребители, които играят в интернет по десет часа или повече на седмица“, казва анализаторът на пазара на игри Майкъл Пачтър. „Това отнема много от времето за други игри, които хората биха си купили от магазините“.

Освен директните сваляния и мултиплеър сесиите в интернет, традиционният бизнес с компютърни игри среща също и конкуренция от мобилни игри, предлагани за устройства като iPhone, както и от социалните мрежи като Facebook. Всички тези фактори допринасят за видимия спад на физическите продажби на пазара.

Според данни на NPD Group продажбите на видеоигри в САЩ са паднали с повече от 8% през първите 8 месеца на годината в сравнение със същия период на 2009 г.

Продажбите на игри имат спад на годишна база и за последното тримесечие въпреки доброто представяне на заглавия като “Red Dead Redemption”, “Super Mario Galaxy 2,” “Madden NFL 11” и “Mafia II.”

Все пак анализаторите очакват продажбите през септември да отбележат ръст заради две важни премиери.

Първата е видеоиграта “Halo”на Microsoft, а втората е PlayStation Move на Sony – система за контрол чрез движения, която ще позволи на игрите за PlayStation 3 да бъдат играни по модела на Nintendo Wii, но с HD визия и повече възможности.

Едуард Уилямс от BMO Capital Markets подчертава, че „тези катализатори ще подкрепят продажбите в сектора в краткосрочен план“.

Въпреки спада на продажбите на игри от 2009 търсенето на трите основни конзоли на пазара PlayStation 3, Xbox 360 и Wii бележи ръст от 10% през тази година, разкриват данни на NPD.

По-скъпите HD конзоли имат по-силен растеж, като продажбите на PlayStation 3 на Sony са нараснали с 40% за първите 8 месеца на 2010 г. на годишна база, докато Xbox 360 на Microsoft има ръст от 34%.

За същия период продажбите на Wii на Nintendo са спаднали със 17%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:34 | 13.09.22 г.
fallback