Общо 21% от българите с мобилен телефон са потребители на мобилен интернет, каза пред Investor.bg Грек Уилямс, управляващ директор за пазарите на Nokia в Югоизточна Европа и Алпите.
Този процент се очаква да се увеличи с намаляването на цените на мобилните интернет услуги и по-широкото проникване на мобилните приложения на българския пазар, каза Уилямс, цитирайки изследване на Nokia, проведено в България.
Сред мобилните потребители 28% използват мобилни приложения, а 13% от тях заплащат тези услуги, което показва, че съществува търсене. Това е много висок процент, каза Уилямс и подчерта, че хората в България са склонни да платят за мобилно приложение, ако то е достатъчно добро.
Широко използвани са локални приложения за мобилна навигация, електронна поща или прогнозата за времето, но там, където има най-голям потенциал за развитие, са социалните мрежи. Ако направим изследване през следващата година, очаквам, че процентът на хората, които използват мобилни приложения за достъп до социални мрежи, ще се е увеличил драстично, каза Уилямс.
Нашата цел е да създадем колкото може повече специализирани локални приложения за България и сега например работим по въвеждането на услуга, която ще осигури на потребителите директен достъп до данни от Националния осигурителен институт (НОИ), каза още той.
Делът на хората в България, които използват мобилен интернет, е по-висок от средния за региона, допълни Уилямс. „Работим с мобилните оператори и ще инвестираме в мобилните тарифи, така че да предложим на нашите клиенти мобилни пакети, които да са на по-достъпни цени.“
Интересно за българския пазар е че 82% от потребителите сами плащат сметките си за мобилни телефони, което е доста различно от други пазари, където значително по-голям дял от компаниите плащат мобилните услуги на своите служители, каза Уилямс.
Доскоро пазарът на мобилните комуникации се развиваше чрез въвеждането на нови технологии, но сега нещата стоят малко по-различно и фокусът е върху предлагането на мобилни приложения, каза, от своя страна, Карл Плечко, Мениджър „Интернет услуги“ на Nokia за Адриатика.
Потребителите на Nokia приложения в глобален план са почти 85 млн., като всеки ден биват сваляни 1,7 млн. приложения за сматрфони. Една трета от потребителите на мобилни приложения в България използват OviStore Nokia, показват данните на компанията.
Присъствието на Nokia на българския пазар е силно и то е по-високо от средното за компанията на други пазари, посочи Грек Уилямс. 25% от продажбите на мобилни телефони на финландския производител в България са смартфони, допълни той.