Интернет компанията Yahoo обяви утрояване на печалбата си през първото тримесечие на 2010 г. до 310 млн. долара, или 22 цента на акция, от 118 млн. долара, или 8 цента на акция, година по-рано.
Приходите за тримесечието възлизат на 1,13 млрд. долара, което е под пазарните очаквания за 1,17 млрд. долара, предава Market Watch. По отношение на печалбата предварителните прогнози бяха за 9 цента на акция.
От Yahoo обявяват, че от продажбата на услугите си за електронна поща Zimbra и партньорството с Microsoft е генерирана печалба от 7 цента на акция от капитала. Партньорството с Microsoft предвижда споразумение за поделяне на печалбата, като софтуерният гигант поема услугата по търсене в сайтовете на Yahoo.
Резултатите на компанията явно се оказаха разочароващи за инвеститорите, тъй като съвсем за кратко след обявяването им акциите на Yahoo поевтиняха с 4 на сто.
Отчетът показва, че банерната реклама в сайтовете на Yahoo е нараснала с 20 на сто на годишна база. Това е доста над предварителните очаквания за увеличение в рамките на 11-12 на сто. Рекламата при търсене по ключова дума обаче е отчела спад на приходите от 14 на сто.