fallback

Печалбата на Google с ръст от 38% заради силни приходи от реклама

Акциите на компанията потънаха с близо 5% заради плановете за нови големи разходи по придобиване на проекти

08:52 | 16.04.10 г.
Автор - снимка
Създател

Американската интернет компания Google отчете впечатляващ ръст на печалбата си за първото тримесечие на годината, с което потвърди очакванията на Wall Street, че ще бъде една от компаниите, които ще се възползват от икономическото възстановяване още в най-ранните му етапи.

Печалбата на Google възлиза на 1,96 млрд. долара, или 6,06 долара на акция, което е ръст от 38 на сто на годишна база. Без включването на еднократните ефекти печалбата възлиза на 6,76 долара на акция.

За същия период на миналата година компанията постигна печалба от 1,42 млрд. долара, което прави 4,49 долара на акция, пише Market Watch.

Приходите на гиганта пък възлизат на 5,06 млрд. долара.

Предварителните очаквания на анализаторите бяха за печалба от 6,60 долара на акция без отчитане на еднократни ефекти и 4,95 млрд. долара приходи.

Въпреки стабилния отчет акциите на Google потънаха с близо 5 на сто до 566,31 долара в удълженото време за търговия след края на вчерашната борсова сесия. Анализаторите обясняват това с плановете на компанията да продължи с големите разходи за придобиване на нови проекти.

В отчета си Google обяви, че през първото тримесечие агресивно са били наемани нови служители, което е довело до ръст на разходите до 4,3 млрд. долара. През първото тримесечие на миналата година разходите бяха 3,6 млрд. долара.

По време на тримесечието са били наети нови 786 служители, с което в края на март персоналът на компанията е достигнал 20 621 души. Това е най-силното тримесечно увеличение на служителите за последните две години.

„Очакваме агресивното наемане на служители да продължи и през останалата част на годината“, посочва финансовият директор на Google Патрик Пишете. „Всеки път, когато открия инженер, който може да развие платформата Chrome, аз ще го наемам“, категоричен е той.

От отчета на компанията интересни са данните за кликовете върху платена реклама. Те са нараснали с 15 на сто на годишна база, което е ускоряване на ръста от 13 на сто, постигнат през последното тримесечие на годината. В същото време цената на тези кликове е нараснала със 7 на сто на годишна база.

Спрямо четвъртото тримесечие обаче този тип реклама е поевтиняла с 4%. От Google обясняват спада с разширяването на полето от теми и ключови думи, по които се таргетира рекламата, с такива, които не са особено атрактивни и следователно рекламата по тях излиза на рекламодателите по-евтино.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:03 | 10.09.22 г.
fallback