fallback

КЗК разреши сделката за bTV

От комисията смятат, че операцията няма да нвреди на конкуренцията на пазарите, на които двете компании оперират

14:32 | 08.04.10 г.
Автор - снимка
Създател

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши придобиването на пряк едноличен контрол от страна на холандската компания „СМЕ Медиа Ентърпрайсиз Б.В.” върху собственика на bTV „Болкан Нюз Корпорейшън” ЕАД (подразделение на News Corp) и холандската „ТВ Юръп Б.В.”, съобщиха от комисията.

В България CME е собственик на Pro.bg и Ring.bg. През февруари от News Corporation съобщиха, че са постигнали споразумение за продажбата на bTV на CME, като сумата по сделката е 400 млн. долара за 100% дял от канала. По-рано днес от от CME обявиха, че са приключили сделката по продажбата на 100% от активите си в Украйна и възнамеряват да използва събраните средства за придобиването на bTV.

Комисията е проучила пазарите на телевизионно разпространение, телевизионно съдържание и предоставяне на радио услуги, върху които сделката ще окаже въздействие, и е установила, че на пазара на телевизионно разпространение Болкан Нюз Корпорейшън (БНК) има лидерска позиция. Основен конкурент се явява групата на MTG (NOVA, каналите Diema и ММ), като двете групи си оказват взаимно конкурентен натиск.

Предвид това обстоятелство комисията смята, че планираната сделка няма да промени значително пазарното положение на БНК. Лидерската позиция на групата на пазара на телевизионно разпространение е установена далеч преди сделката, а след нейното осъществяване пазарният дял на групата ще нарасне с малко над 1%. От друга страна съществуващите към момента бариери са преодолими, макар да са необходими значителни финансови и организационни ресурси за заемане на по-голям пазарен дял от телевизионните оператори.

На пазара на телевизионно разпространение са налице т.нар. „балансиращи фактори” в лицето на очакваната цифровизация на ефира. Преходът от аналогово към цифрово телевизионно разпръскване се очаква да промени пазарната структура, като разшири пазара и постави повече телевизии в равностойно положение по отношение на разпространението и достъпа до аудитория. В тази връзка комисията очаква да се прояви допълнителен конкурентен натиск от страна на по-малките играчи на пазара.

По отношение на продажбата на съдържание комисията счита, че сделката няма да породи негативни последици, тъй като бариерите за навлизане са лесно преодолими и пазарът се характеризира като достъпен за нови участници.

По отношение на пазара на радио услуги проучването на комисията е установило, че комбинираният пазарен дял на участниците в концентрацията е под 10%, което е достатъчно основание да се приеме, че в резултат на сделката конкуренцията няма да бъде застрашена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:32 | 06.09.22 г.
fallback