fallback

Оптимизмът за пазара на интернет реклама в САЩ расте

Различни компании очакват ръст на пазара от 7%до 14%

18:26 | 07.04.10 г.

Няколко анализаторски компании прогнозират двуцифрен ръст на американския пазар на онлайн реклама тази година, съобщи eMarketer.

През 2009 г. разходите за онлайн реклама в САЩ се понижиха с 4,6% до 22,4 млрд. долара, по изчисления на eMarketer от декември. Тогава анализаторите обявиха, че очакват завръщане към ръст тази година и увеличение от 5,5%.

През последните три месеца и други компании публикуваха прогнозите си, като те предвиждат разходите за интернет реклама през 2010 г. да нараснат по-рязко. Прогнозите варират от ръст от 7% (UBS и Deutsche Bank) до 14% (Citi Investment Research). В средата попадат прогнози на Winterberry Group (ръст от 8,3%), Barclays Capital (8,9%), MAGNA (9%), International Data Corporation (12,6%) и Collins Stewart (13,3%).

В доларово изражение прогнозите за разходите за онлайн реклама в САЩ през 2010 г. варират – от Deutsche Bank очакват те да възлязат на 24,1 млрд. долара, а от IDC - на 29,7 млрд. Няколко компании очакват около 24,9 млрд. (Barclays, MAGNA, JPMorgan).

През декември от eMarketer прогнозираха, че рекламодателите в САЩ ще дадат 23,6 млрд. долара за интернет тази година. Днес тази цифра се оценява като консервативна.

Влияние върху прогнозите оказва икономическото възстановяване, както и продължаващото пренасочване на рекламни средства от други медии към интернет. За фактор се сочи и становище на Върховния съд на САЩ от януари тази година, което би позволило повече разходи за политически реклами от страна на корпорациите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:32 | 19.08.22 г.
fallback